Moesmoes Posted May 7, 2018 Share Posted May 7, 2018 Hoi iedereen, 2 dagen geleden heb ik mijn zaailingen buiten gezet en een gedeelte in de tuinaarde gezet.Met een aantal planten gaat het niet zo goed.Ik heb ze wel veel water gegeven met de gieter, ondat het zo warm is en ze in de volle zon staan het grootste gedeelte van de dag! Enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Meer foto's volgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
diesel4666 Posted May 7, 2018 Share Posted May 7, 2018 Verbrand door de felle zon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moesmoes Posted May 7, 2018 Author Share Posted May 7, 2018 Bedankt voor je reactie.Ben ik te vroeg geweest met het naar buiten zetten van de plantjes? Er zitten plantsoorten tussen die juist heel veel zon nodig hebben.Als ik zorg dat ze schaduw hebben, komen ze er dan weer bovenop? Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 7, 2018 Share Posted May 7, 2018 jawel. Het afharden van plantjes die van binnen komen, heeft naast een temperatuur shock, veelal eerder met het licht te maken. De plantjes staan bij jou binnen en eventuele zon op de plantjes : de ramen laten bepaalde stralen niet door. Dan de zon in in 1x, geeft dus verbranding. De zonkracht is nu heel groot. Dus : afharden. Laten wennen aan het buitenlicht. eerst uit de zon, dan een beetje zon en dan meer ; zoveel mogelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts