Jeannet Geplaatst: 7 mei 2018 Geplaatst: 7 mei 2018 (aangepast) Goedenavond Allemaal, Ik ben Jeanette en woon samen met mijn man in het mooie Apeldoorn. Wij hebben in onze tuin van alles staan van bloemen tot groente en fruit. Dat fruit is het probleem en wel de appelboompjes. 2 elstar en 1 james grieve. Vorig jaar geplant en zijn nog jong. Iets eet de bladeren op. Ik hou geen blad over en ik weet niet wie? Luis zit er heel iets in en dat heb ik bestreden met spuzit. Volgens mij kan het dat niet zijn er staan alleen nog maar steeltjes geen blad meer. Ik zie ook geen rupsen. Iemand een idee ? 7 mei 2018 aangepast door Gast Quote
RobO Geplaatst: 7 mei 2018 Geplaatst: 7 mei 2018 welkom!hoe ziet zo'n blad eruit als het deels opgegeten is?slijmsporen? Quote
Jeannet Geplaatst: 7 mei 2018 Auteur Geplaatst: 7 mei 2018 Hallo, Geen slijmsporen te zien. Ik dacht ook misschien slakken maar nee. Foto van een aangevreten blad bijgevoegd Quote
RobO Geplaatst: 7 mei 2018 Geplaatst: 7 mei 2018 misschien wintervlinder-rups; staan er eiken/wilgen in de buurt? liggen er ergens zwarte rupsenpoepjes?of een bladsnuitkever? Quote
Jeannet Geplaatst: 7 mei 2018 Auteur Geplaatst: 7 mei 2018 Ik zie niets op de grond liggen wel een paar bladeren die aangevreten zijn. Geen breuken of eikenbomen in de buurt. Ik heb er wel een vlinderstruik naast staan en die is ook aangevreten. Quote
RobO Geplaatst: 8 mei 2018 Geplaatst: 8 mei 2018 sorry, weet niks meer, misschien toch even kijken in de schemering met een zaklampje dan? Quote
Jeannet Geplaatst: 8 mei 2018 Auteur Geplaatst: 8 mei 2018 Bedankt voor het meedenken. Vannacht wel wezen kijken en hebben in de grond wel slakken gevonden maar niet op de plant. volgens mijn man zijn de vruchten weg of wat een appel had moeten worden. Vannacht geen verdere schade opgelopen o te zien. Quote
Flup Geplaatst: 8 mei 2018 Geplaatst: 8 mei 2018 Als je aan de boom schudt, vallen er dan zwartglimmende kevertjes naar beneden? Of zwartgestekelde laven van ongeveer 1cm groot? Quote
Jeannet Geplaatst: 8 mei 2018 Auteur Geplaatst: 8 mei 2018 We hebben geschud wit papier eronder , niets gevonden Quote
Jeannet Geplaatst: 9 mei 2018 Auteur Geplaatst: 9 mei 2018 Het lijkt nu weer rustig bij de boompjes. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.