rommert Geplaatst: 17 juli 2011 Geplaatst: 17 juli 2011 is er iemand hier die een druif heeft? zou die dan voor mij een stekje willen maken van die struik? ik wil er wel voor betalen Quote
Dennis29 Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Volgens mij moet je een druif in de winter stekken. Als de druif nog even hard groeit dan ga ik wel proberen om er stekjes af te halen. Quote
geedee Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Als je iemand weet in de buurt die een druivestruik heeft dan vraag je daar de najaarssnoei en plant je die in zand en potgrondmengsel. Je moet de stukken stengel pakken die half groen en half verhout zijn en dan ongeveer 35 cm lang laten. het beste gaat het als je een plastic zakje eroverheen doet. Ik heb dit zo al een paar keer gedaan en van de 10 stekken gaan er minimaal 5 aan. Laat je niet verleiden om te vroeg te gaan kijken of er wortels aanzitten want de knoppen groeien soms ook al zijn er nog geen worteltjes. Gooi de stekken ook niet te vroeg weg want soms denk je na 3 maanden dat het niks word maar dan lopen ze toch ineens uit. Quote
Guus D Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Ik had het vorig jaar zo gedaan:Ik neem een half verhouterde stek,met een oogje erop ong 10 cm lang,dan door de lengte doormidden snijden, met het oogje naar boven in een zand-potgrond mengsel leggen, vast zetten met een draadje, de grond afdekken met een laagje scherp zand, zakje eroverheen en afwachten maar  Gr Quote Omdat het kan.
rommert Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 Als je iemand weet in de buurt die een druivestruik heeft dan vraag je daar de najaarssnoei en plant je die in zand en potgrondmengsel. Je moet de stukken stengel pakken die half groen en half verhout zijn en dan ongeveer 35 cm lang laten. het beste gaat het als je een plastic zakje eroverheen doet. Ik heb dit zo al een paar keer gedaan en van de 10 stekken gaan er minimaal 5 aan. Laat je niet verleiden om te vroeg te gaan kijken of er wortels aanzitten want de knoppen groeien soms ook al zijn er nog geen worteltjes. Gooi de stekken ook niet te vroeg weg want soms denk je na 3 maanden dat het niks word maar dan lopen ze toch ineens uit.hmmm ja daarom heb ik het ook op het forum gepost ik ken niemand in de buurt met een druivenstruik. Quote
Margareth Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 ik heb wel een druivenstruik... maar ik woon zoals je weet errug ver weg... en ik heb nog nooit een druif gestekt, maar wil t wel proberen voor je... Quote
geedee Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 ja dat van dat ver weg wonen vond ik ook al anders kon je van mij de stekken krijgen Quote
rommert Geplaatst: 27 juli 2011 Auteur Geplaatst: 27 juli 2011 ik heb wel een druivenstruik... maar ik woon zoals je weet errug ver weg... en ik heb nog nooit een druif gestekt, maar wil t wel proberen voor je...misschien als er weer een moestuindag is? Quote
Koert Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 dat soort stekken zijn goed via de post te versturen, laat na de herfst nog maar even wten als je nog interesse hebt rommert1 Quote Even a broken clock is right twice a day
rommert Geplaatst: 15 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2011 dat soort stekken zijn goed via de post te versturen, laat na de herfst nog maar even wten als je nog interesse hebt rommert1Â en?kunt u ze nu al stekken of is dat te vroeg? Quote
Dennis29 Geplaatst: 18 oktober 2011 Geplaatst: 18 oktober 2011 Dat kan pas als het blad is afgevallen. Over een maand of wat heb ik wel wat stekjes van Boskoops Gloryen Bianca. Quote
geedee Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Iemand al eens druif gezaaid?....gaat dat?.....blijft de soort echt? Quote
Frank Houweling Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Zaaien van druiven kan prima. Soortecht blijven ze niet, en ik heb ook gehoord dat de opkomst verschrikkelijk is. Stekken is dus een veel beter idee Winterstek is erg makkelijk en leuk om te doen. Slaat ook altijd aan en is soortecht. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
geedee Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Dat is goed om te weten: ik heb zelf wel een stek gemaakt van mijn blauwe druif die in de kas staat en die buiten bij de pergola geplant 2 jaar terug. Hij heeft in de zomer al verkleurde bladeren alsof ie denkt dat het herfst is....Enig idee wat dat kan zijn?? Quote
Akibimi Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Nou leek het van de zomer ook herfst dus ik kan me er best iets bij voorstellen Quote
geedee Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Hij staat in een verhoogde( 50 cm) border dus te nat kan t niet zijn, denk ik.Weet iemand of de plant een gebrek heeft aan iets? Quote
Guus D Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Onze druiven doen dat ook, ik denk zelf dat komt omdat het bijna herfst is en er hangen ook behoorlijk wat vruchten aan, dan gaat de energie naar de vruchten ipv de bladeren Quote Omdat het kan.
geedee Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Maar mijn foto is van de zomer genomen: begin augustus....toen zag ie er al zo uit  Dus denk ik dat er iets mankeert, maar wat? Quote
Guus D Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Die van ons heeft dat ook dus dan zou ik het ook wel wilen weten Quote Omdat het kan.
Frank Houweling Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Niks aan het handje. Is een gek jaar geweest dus hij was al vroeg in de winterkleuren. Volgend jaar heb je d'r waarschijnlijk geen last van. (op die foto dan, over de rest kan ik ik niks zeggen). Volgend voorjaar Kalk + Koemestkorrels kan natuurlijk nooit kwaad. (Kalk in Feb, Mest in Maart) Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
geedee Geplaatst: 19 oktober 2011 Geplaatst: 19 oktober 2011 Dank je wel Frank...dat arme ding krijgt bij mij nooit iets....dus daar kan het aan liggen....ik zal volgend jaar het op de door jou aangegeven manier gaan doen. Quote
Akibimi Geplaatst: 20 oktober 2011 Geplaatst: 20 oktober 2011 Ik heb er al helemaal geen verstand van maar met google kom ik uit bij: ESCAziekte  Maar het zou ook de 2 volgende kunnen zijn, maar lijkt volgens mij het meestop het eerste. Magnesiumgebrek fosforgebrek Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.