Renees Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Hallo allemaal, ik ben Renée, 30jaar uit Emmen. Sinds dit jaar hebben we drie goed lopende moestuinbakken en redelijk wat fruit. Maar al sinds jongs af aan droom ik van zelfvoorzienend leven. Of we (man, kind, katten, kippen) dat echt gaan doen, weet ik nog steeds niet. Eerst misschien maar alle groenten zelf verbouwen. Om te oefenen... Alleen begint het daar al, wat is handig om allemaal in de tuin te hebben, hoeveel invriezen of inmaken en hoeveel vers het hele jaar. Kasje of niet en op hoeveel grond alles. Alles moet ik nog uitzoeken. Als iemand vast tips heeft hoor ik het graag. Ik begin vast met het forum doorspitten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Hallo!Als je het forum helemaal gelezen hebt ben je vast een stuk wijzer. Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met je wensen.Al zal het me verbazen als je helemaal zelfvoorzienend wordt.Maar het begin is er al, je hoeft niet meer naar de AH voor een eitje, een kipfilet en frambozen! Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spitskool Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Je bent inderdaad goed op weg naar de zelfvoorzienendheid. Wat een lekkere kipjes! Welkom hier! Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorwen Posted May 20, 2018 Share Posted May 20, 2018 Als ze iets of wat weg heeft van mezelf, zal ze het zonder kipfilet moeten stellen...Heb namelijk zelf ook een zilver patrijs cochin kriel aangeschaft. Hoewel de jouwe wyandottes zijn? Welkom! Zelfvoorzienend zou ik ook graag zijn, maar ik koop graag de groenten en fruit waarvan ik gek ben, het jaar rond...Zodoende hoef ik niet te wachten op mijn oogst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts