Procedo Posted June 7, 2018 Share Posted June 7, 2018 Wie weet wat er mis is met mijn aardbeien en wat ik er tegen kan doen. Het is in iedergeval geen botrytis want dat herken ik wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 7, 2018 Share Posted June 7, 2018 Wat hier de oorzaak is weet ik niet.Wel meen ik te zien dat de grond bij de aardbeien vochtig is.Ik zou de toplaag schoffelen zodat die opdroogt en daarna eventueel stro aanbrengen, al is dat nu wat laat. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted June 7, 2018 Share Posted June 7, 2018 Dat is lederrot en wordt veroorzaakt door een bodemschimmel (Phytophthora cactorum).Groeit vanuit de vochtige bodem dat in contact is met de aardbei zo jouw aardbeitje in. Ook via regendruppels spetteren de sporen van deze schimmel op de aardbeien. Combi van warm weer en neerslag zijn ideaal voor de ontwikkeling van deze bodemschimmel. Voorzorgsmaatregelen heeft Patrijs al beschreven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Procedo Posted June 10, 2018 Author Share Posted June 10, 2018 Dank, de aardbeien staan overigens niet op de grond zoals op de foto. Ze staan op ruggen met worteldoek en daartussen liggen houtsnippers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts