mbleeker Posted June 10, 2018 Share Posted June 10, 2018 Goedemorgen, Tot mijn schrik gaat het niet goed met 1 van mijn favoriete struiken. Mijn kardinaalshoed sterft langzaam af door vermoedelijk rupsen. (Zie foto's) Kan ik nog iets doen om de struik te redden of is het al te laat? Alvast bedankt voor de reacties. Mark Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Steendam Posted June 10, 2018 Share Posted June 10, 2018 kan je controleeren of de tak nog leeft door onder aan de tak de bast er af te krabben en te kijken of het nog groen is. wat je ook doet verwijder geen levenden takken, hierdoor zal de plant gaan reageeren en leelijke takken gaan maaken zonder kurk lijsten!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbleeker Posted June 10, 2018 Author Share Posted June 10, 2018 kan je controleeren of de tak nog leeft door onder aan de tak de bast er af te krabben en te kijken of het nog groen is. wat je ook doet verwijder geen levenden takken, hierdoor zal de plant gaan reageeren en leelijke takken gaan maaken zonder kurk lijsten!!Hi Rick, Volgens mij is het nog groen. Zie foto. Ik heb hetzelfde gedaan bij een dode tak en die was duidelijk niet groen. Mvgr,Mark Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Steendam Posted June 11, 2018 Share Posted June 11, 2018 hallo, als de tak dood is kunt u deze veilig verwijderen uit de plant. ik zouw dit zeker doen om te verkomen dat de mot verder door de plant trekt. hiernaast zou ik met een middel tegen rupsen spuiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 11, 2018 Share Posted June 11, 2018 Kardinaalsmuts wordt bezocht door een soort processie rups en komt straks wel weer bij . Ik heb het ook ieder jaar maar ga wel de boompjes die ik heb omzagen vd winter, we hebben dit jaar erg last van de haren vd rups gehad. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts