Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Balkontomaat onderhoud


Aggravath

Aanbevolen berichten

Bedankt voor je reactie! Dan ga ik maar eens eieren eten als een malle zodat ik wat schalen heb.

 

Misschien een domme vraag,, kan ik de eierschalen (of mestkorrels) gewoon rondom de planten gooien of moet ik het wat inharken zodat het een cm of 2 de grond in gaat?

 

Dit is mijn eerste jaar als beginnende groentenman en heb nog veel te leren, vandaar dat ik gewoon (ook domme) vragen stel.

 

Hartstikke bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aggravath

 

Er zijn geen domme vragen! Als je het er op legt of een beetje in de grond drukt kan dit ook prima. Eierschalen geven over een lange tijd langzaam calcium af. Bij regen of het water geven vermengt dit vanzelf met de grond. Ik las daarstraks trouwens dat eierschalen op de grond leggen ook goed helpt tegen slakken. Zelf heb ik een soort mest/voeding goedje door de gieter met water vermengd. Weet niet precies hoe dat zit met mestkorrels enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je harkt meststof lichtjes door de grond.

Balkontomaten zijn niet groot dus die hebben weinig bemesting nodig.

Als je een vruchtbare bodem hebt, hebben ze wss weinig nood aan bemesting.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...