Aggravath Geplaatst: 17 juni 2018 Geplaatst: 17 juni 2018 Mijn balkontomaten gaan goed denk ik zo. Tips? Ik heb hier niets aan "gesnoeid" Alle tips welkom! Quote
iwan500 Geplaatst: 17 juni 2018 Geplaatst: 17 juni 2018 Een tip is de tomaat wat calcium geven dit voorkomt neusrot.Dit kan in de vorm van gebroken eierschilletjes of bemesting. Quote
Aggravath Geplaatst: 17 juni 2018 Auteur Geplaatst: 17 juni 2018 Bedankt voor je reactie! Dan ga ik maar eens eieren eten als een malle zodat ik wat schalen heb. Misschien een domme vraag,, kan ik de eierschalen (of mestkorrels) gewoon rondom de planten gooien of moet ik het wat inharken zodat het een cm of 2 de grond in gaat? Dit is mijn eerste jaar als beginnende groentenman en heb nog veel te leren, vandaar dat ik gewoon (ook domme) vragen stel. Hartstikke bedankt alvast! Quote
Elmigo Geplaatst: 17 juni 2018 Geplaatst: 17 juni 2018 Aggravath Er zijn geen domme vragen! Als je het er op legt of een beetje in de grond drukt kan dit ook prima. Eierschalen geven over een lange tijd langzaam calcium af. Bij regen of het water geven vermengt dit vanzelf met de grond. Ik las daarstraks trouwens dat eierschalen op de grond leggen ook goed helpt tegen slakken. Zelf heb ik een soort mest/voeding goedje door de gieter met water vermengd. Weet niet precies hoe dat zit met mestkorrels enz... Quote
Itoero Geplaatst: 17 juni 2018 Geplaatst: 17 juni 2018 Je harkt meststof lichtjes door de grond.Balkontomaten zijn niet groot dus die hebben weinig bemesting nodig.Als je een vruchtbare bodem hebt, hebben ze wss weinig nood aan bemesting. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
iwan500 Geplaatst: 18 juni 2018 Geplaatst: 18 juni 2018 Nog een tip, bewater de bladeren niet bij het water geven alleen de grond.Tomaten Haaten water op hun bladeren maar ze zuipen als een malle uit de grond. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.