Coby71 Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Hallo. Ik ben al langere tijd een herhaaldelijke terugkerende lezer van dit forum. Heel veel dank voor alle goede info waar ik goed resultaten mee heb weten te krijgen op mijn tuinen. Tuinen als in meervoud. Ik was ooit hovenier en ben groot liefhebber van tuinen en planten. Via mijn schoonvader ben ik op het plaatselijke tuincomplex gekomen. Hij had er al jaren een tuin en er was plek. Tot mijn grote verbazing was het spotgoedkoop en kreeg ik een grote lap grond voor een klein beetje geld per jaar. Ik doe dit nu enkele jaren en vind het helemaal geweldig. Ik begon met 200m2, kreeg er nog 60 m2 meter bij in gebruik, zonder kosten (buurman wilde wat minder werk ervan hebben) en 120 m2 recent erbij. Dat onderhoud ik zo'n anderhalf jaar, maar is recent echt in eigen beheer gekomen. De vorige huurder is er nu definitief mee gestopt en we hebben ook zijn hok erbij gekregen. Ik heb nu dus (met vriend) ongeveer 380m2 grond, waarop een gereedschapshokje, een zelfgemaakte kas en een "kantoor" staan. Daarnaast twee appelbomen, 1 kersenboom, meerdere rode bessen, zwarte bessen, frambozen, aardbeien, rabarber en nog wat meer.Het is vooral mijn hobby, maar als er een duidelijke vraag of taak is, wil mijn vriend wel helpen. Het bouwen van de kas hebben we samen gedaan. Hij is een betere klusser. Ik ben een betere tuinier. Ik verwerk onze bessenoogst elk jaar tot jams waar we dan ruim een jaar mee doen. Ik kook graag. Ik ben ook dol op het kweken en uitproberen van allerlei groentes en zo meer. Ik heb hierbij ook veel profijt gehad van rabarbergier en recent ook van smeerwortelgier. Heel veel dank voor de informatie. Dat was echt een uitkomst. Ik zal wat foto's toevoegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coby71 Posted June 18, 2018 Author Share Posted June 18, 2018 Foto's van vorig jaar: Mijn oorspronkelijke tuin met gereedschapshokje staat achterin De zelfgemaakte kas en het kantoortje helemaal achterin. De laatste Dahlia-oogst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 19, 2018 Share Posted June 19, 2018 prachtig! Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter v/d Breevaart Posted June 19, 2018 Share Posted June 19, 2018 Heerlijk, wat een ruimte!Welkom! Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Welkom ! En wat een mooie lap grond ! En zo herkenbaar verhaal ook mijn vriend wil ook wel helpen als er een duidelijke vraag of taak is, maar idd verder ook vooral mijn hobby. En net zoals bij jou in combinatie met Koken. Er staan op het forum ook veel recepten topics. Altijd fijn als je ergens te veel van hebt geoogst en eens iets anders wilt uitproberen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coby71 Posted June 21, 2018 Author Share Posted June 21, 2018 Bedankt voor het welkom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 6, 2018 Share Posted July 6, 2018 Welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruitige Esther Posted July 7, 2018 Share Posted July 7, 2018 Welkom! Mooie lap grond! Soms moet je geluk hebben he .. ziet er netjes uit! Quote Create your own edible landscape http://www.eetbaargoed.nl (Bijzondere eetbare fruitstruiken e.d.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts