Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zeker helft van courgettes zijn geel/rot


onnaj

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 klimcourgette planten welke enorm gegroeid zijn en nu ook al een paar mooie courgettes hebben gegeven. Er zitten nog steeds een paar mooie in ontwikkeling aan maar de helft wordt geel/rot en ik vraag me af wat ik verkeerd doe of is dit helemaal normaal?

Ik dacht dat alleen het onderste gedeelte tot het midden het had, maar onderaan zit ook nog gewoon een mooie groene.

 

Heb een paar foto's bijgevoegd. Hopelijk zijn die duidelijk.

 

20180630193259HDR70421530380271.jpg20180630193248HDR27301530380275.jpg20180630193308HDR29971530380268.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bladeren zien er ook niet zo fris uit.

Bruine bladranden kunnen wijzen op verdroging en dus te weinig water.

Ik zou de grond voelen of er meer water bij moet. Eventueel wat schermen tegen de hitte nu want die courgettes bevatten veel vocht en worden gewoon 'gekookt' nu. Mogelijk zou ik ook nog wat kali geven.

Groetjes,

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ook kunnen dat deze niet bevrucht zijn. Dan groeien ze wat uit, maar uiteindelijk rotten ze vanaf de top in. Probeer ze eens te bevruchten met mannelijke bloemen, gewoon in elkaar drukken. probleem is soms dat er wel vrouwelijke bloemen zijn, maar geen mannelijke. Ik heb wel eens mannelijke bloemen geleend uit een andere tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag laatst inderdaad dat ik vrijwel alleen maar vrouwelijke bloemen had.

Heb wel 2 courgettes naast elkaar staan maar tot nog toe maakt dat niet uit helaas.

Ga morgenochtend kijken of ik een mannenbloem kan vinden en dan met een kwastje aan de gang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...