Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Patentkali

Featured Replies

Geplaatst:

Thanks @rorror heel interessant.

Geplaatst:

Wauw @rorror , wat een werk allemaal. Super blij mee!

Geplaatst:

Ik heb nog een restje vinassekali over van vorig jaar , was geloof ik iets van 17 euro voor een zak van 3,5 kilo. Op de verpakking staat NPK 0-0-38.

Het is in poedervorm en dat hark ik dan een beetje in, en afgelopen week deed ik de tomaten bemesten , door de planten te bewateren met gieters waar 1 dopje vloeibare Action mest en een beetje vinassekali in ging

Nu zie ik dat patentkali meer grove korrels zijn, en ook dat het goedkoper is dan vinassekali. Maar zijn er verder nog grote verschillen tussen deze 2 ? Het gaat uiteindelijk gewoon om de K van kalium toch ?

Geplaatst:

@driepinter Er zit bij de ander ook voldoende Magnesium en wat zwavel in. Maar het gaat inderdaad om de Kalium, maar de Magnesium en de zwavel maakt natuurlijk ook de plant gezonder en sterker. (mijn verhouding was 0-0-30, dus iets minder sterk, dus een paar gram meer geven per 4kante meter)
Stel dat die zak die ik had van 25kilo van patentkali nu 30 a 35 euro is, is het nogsteeds goedkoper dan de 3,5kilo verpakking. Zou er dus zeker even naar gaan kijken. Zou gewoon even bellen naar lokale Welkoop of ze die hebben en of kunnen bestellen, dat je hem erna ophaald.

Maar zie ook andere merken van 25kilo https://vanlieshoutdier-tuin.nl/product/patentkali-25-kg/ voor  23,65

of hier https://dierencompleet.nl/product/kunstmest-fertigreen-patentkali-25-kg/  20,95

Geplaatst:

ja ik heb niet heel veel vinassekali meer, dus ik ga binnenkort eens kijken voor patentkali, Maar ik moet zeggen dat ik 25 kilo wel heel veel vind, ik heb maar een klein tuintje, en mijn schuurtje ligt al vol met zooi. De 3,5 kilo van vorig jaar had ik in Remia fritessausemmertjes met deksel gedaan, zodat het niet zou gaan klonteren of zoiets door vocht.

Op de website van Welkoop zie ik dat ze ook zakken van 7,5 kilo hebben en daar kan ik ook wel zeker 3 jaar mee vooruit denk ik.

Alhoewel,,,, de prijs daarvan is 20 euro en 50 cent,en als ik voor een paar dubbeltjes extra ook een zak kan kopen van 25 kilo kan ik misschien beter eerst even polsen bij de buren of we niet zo'n zak gezamenlijk kunnen kopen. Hebben we allebei een hele goede deal lijkt me.-

Geplaatst:

Ja dat klopt, ik heb ook voor levenslang genoeg met de zak van 25kilo 😅 Heb het zelf in een droge schuur liggen, dus dan eigenlijk geen vervaldatum, dus mag inderdaad niet in een vochtige schuur liggen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.