Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Merken wisselen regelmatig, hadden ze Epso top Magnesium sulfaat? Ook daarvan zijn meerdere merken ,maar Epso is wel het meest gangbaar.

Triferto is een bekend merk. Euro Solids heb ik wel van gehoord, maar ken ik verder niet zo. Oh het is Van Iperen, grote jongen in tuinbouw chemie, zowel meststoffen, bestrijdingsmiddelen als (bio) toevoegingen, zoals Ortho(mono)siliciumzuur (Siliforce).

Patentkali is toch wateroplosbaar?

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Welkoop in Ter Aar,

Hij vertelde me dat je altijd even kan bellen naar filiaal of ze een product hebben, en dat ze het ook speciaal kunnen bestellen wat ze niet standaard in assortiment hebben. 

Zo ziet het product er uit. 

DSC_0521.JPG

Oplosbaarheid getest in koud water, na 30min, halve theelepel.

DSC_0522.JPG

En het bonnetje:

_20210729_020535.JPG

Poes ook verwend met een nieuwe slaapplek. 

Geplaatst:

Dus Lek. Achter de schuif deuren hadden ze de goeie spullen. Helaas deden ze jaren geleden al moeilijk over bepaalde producten;-), Al deden ze in een andere Welkoop nog moeilijker, bijna zeikerig (gewoon Epsotop). Over Patentkali zal men niet moeilijk doen.

Ben er al jaren niet meer geweest. Oh nee kwam er nog een keer langs voor blenzo's die in de folder stonden. 

Ik zoek nog een adresje voor tonkin stokken per bundel met bijbehorende prijs. Vorig jaar kwam ik er online een tegen, maar die verwees door naar zijn consumenten webshop, waarop ze niet verkocht werden. Dan niet... Dit jaar heb ik nog maar weinig stokken verbruikt. Planten staan buiten goed op elkaar gepakt, maar de wind is gedraaid dus gingen planten mee in plaats van in elkaar. Ook zijn ze langer en topzwaar geworden, vooral van plant niet zo zeer van vruchten die wel groein,ma zijn kleinere pepers. Zie de laatste update https://gratisforums.com/chillipepers/viewtopic.php?p=700#700.

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Rorror, fijn dat je gevonden hebt wat je wilde hebben 👍

Op 28-7-2021 om 16:22, rorror zei:

Nou daar heb ik genoeg aan voor de komende 10jaar 😅

Ik moest diep in de papieren archieven duiken om te zien hoe lang ik al doe met die 25 kilo kali. Gekocht in 2010, dus in gebruik voor het twaalfde jaar. Ik schat dat ik er nog twee jaar mee verder kan. Op 160 vierkante meter.

Die tien jaar moet dus een makkie zijn voor rorror 😂

• Like 1
Geplaatst:
Op 29-7-2021 om 03:13, donaldk zei:

tonkin stokken

Waarom zoek je houten/bamboe stokken? Ik heb dat nu 2a3jaar gebruikt, en de stokken beginnen uitelkaar te vallen.
Vandaar dat ik die 6planten kunstof stokken heb gekocht, en 2 beugels stokken, ook net optijd vanwege de wind van gister en eergister. Alles staat nog. Je pepper collectie ziet er netjes uit!

Achter in de loods hebben ze inderdaad de goede spullen liggen. Had nog een gesprek met de verkoper, over stikstof hoger dan 16%. Hij zij ja dat mogen we niet meer verkopen aan particulieren. Ik vroeg daarna: en die zak Peters 20-20-20? Oh die mag je van mij wel kopen hoor..
Later bij de kassa vertelde hij dat hij nog een container achter op het terrein had staan, waar nog meer soorten bulk meststoffen lagen. Dus moet nog een keertje terug om daar in te koekeloeren.

40 minuten geleden, Vinky zei:

Die tien jaar moet dus een makkie zijn voor rorror 😂

💪 Voor die paar potjes zeker :)

• Like 1
Geplaatst:

Dan is de kwaliteit de laatste jaren wel verdomde achteruit gegaan. Heb nog stokken die 30-40 jaar oud zijn. Okay niet allemaal meer twee meter lang, soms maar halve meter, maar worden helemaal opgebruikt. Plastic coating laat snel los en anders roest het wel onder het plastic.

Action bamboestokjes had ik wel bagger ervaringen mee. heel veel helemaal grijs van de schimmel. En heel veel gebroken.

Officieel is het toch enkel Ammonium nitraat en niet gewone nitriet/nitraat die niet verkocht mocht worden? Grasmest van Triferto is bijvoorbeeld N20 of was het N23.

Home of the Turbo.

• 8 maanden later ...
Geplaatst:

Ik was vandaag twee theelepels patentkali aan het oplossen in een liter water in een fles met dop. Ik dacht makkelijk zo kan ik het schudden inplaats van de roeren.

Blijkt dus dat er een stof in zit wat gaat gassen, moest de dop er af houden. Draaide ik de dop dicht, kan je met een aantal seconden de fles niet meer indrukken. En bij opendraaien heb je het effect alsof je een fles frisdrank opened. Alleen zie je geen bubbels.

Uit interesse, welk element in patentkali veroorzaakt het gassen? 

• 4 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...