henkg Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 Misschien zijn die paar bloemen vrouwelijk. Net zoals bij b.v. courgette groeien aan één plant zowel mannelijke als vrouwelijke bloemen, en dat gaat in het begin vaak niet helemaal tegelijkertijd.Uitleg en foto: https://www.mooiemoestuin.nl/fruit/meloen/ Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rida Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 Ja maar er zit geen vruchtbeginsel onder... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rida Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 Hi iedereen, Ik heb sindskort een paar bloemen op mijn meloen plant. Het probleem is dat er geen stuifmeel op de bloemen lijkt te zitten(heb een penseeltje gebruikt om te kijken). Ik denk niet dat het een vrouwelijke bloem is aangezien er geen vruchtbeginsel onder de bloem zit. Of is dat juist mijn probleem.. (Geen vrucht aan vrouwelijke bloem). Weet er iemand wat ik fout doe?? Alvast bedankt, Rida Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 De foto is niet zo duidelijk op mijn mobiel maar je bloem ziet eruit als een vrouwelijke! Een mannelijke heeft echt een dun stengeltje met overal dezelfde dikte. Bij een vrouwelijke bloem zie je net onder de bloem een verdikking vergeleken bij de rest van de stengel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rida Posted July 23, 2018 Share Posted July 23, 2018 Thx, dat lucht me wel op! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 24, 2018 Share Posted July 24, 2018 Zucht... dit waren 2 topics die ik heb samengevoegd maar nu staat Henk zijn bericht als 1e en dat klopt niet maar het is te warm om me er druk om te maken... sorry Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts