Flup Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 Dit jaar heb ik veel bonen gezaaid en ook heel veel laten hangen voor de zaadwinning. Zo heb ik spekbonen (Blauhilde, Berner Landfrau) en droogbonen (Borlotti en Stregonta) op bepaalde plekken in de tuin relatief dicht bijelkaar gezaaid. Dat geeft natuurlijk risico op kruisbestuiving en dat is ook gebeurd bij vooral de Blauhildebonen.Mijn vraag is, kan ik de Blauhildebonen die kruisbestuift zijn, ook gebruiken als droogbonen? En dan bedoel ik dat ik deze bonen als droogbonen wil gebruiken in gerechten?Alvast bedankt voor het antwoord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 lijkt me wel, alleen als je ze gaat zaaien komen er wsnlk vreemde kinderen vanbij mijn weten verandert alleen suikermais van smaak bij kruisbestuiving Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 29, 2018 Author Share Posted August 29, 2018 Dan ga ik het gewoon proberen om ze te eten. Hopelijk smaken ze net zo goed als normale droogbonen. Er zitten wel hele mooie exemplaren tussen de kruisbestoven bonen, misschien dat ik de allermooiste volgend jaar ga zaaien. Heb ik straks mijn eigen soort ontwikkeld. Dank voor je antwoord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts