Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Tips kwekerij, tuin e.d. in Achterhoek of Munsterland.

Featured Replies

Geplaatst:

Over 14 dagen gaan we een weekje naar de Achterhoek, omgeving Ulft (Montfortland) om te (e-bike) fietsen. Zeker ook om de streek die voor ons nauwelijks bekend is te ontdekken. We zitten dan ook op een steenworp van Duitsland, Munsterland.

Heb je misschien tips voor ons: een leuke kwekerij, ecologische tuin, fruit, bijzonder plekje of gebiedje om die week zeker eens te bezoeken?

Dank je wel alvast!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

In Hummelo: https://www.bandus.nl/tuinwinkel-van-der-plancke/

Verder kan je o.a. naar De verse kers, Den4akker, of versboerderij Daalwiek voor (zo goed als dezelfde-) streekwinkels. Ook Fruitbedrijf Horstink heeft een grote streekwinkel en misschien mag je er rond kijken. Weet ik niet. Ze hebben er geen planten te koop o.i.d. geloof ik. Daar halen wij elke week 'oude' appels en groente voor onze varkens.

Uhm... verder ontdekken wij ook pas sinds kort leuke dingen in de buurt, kwamen daarvoor amper van ons landje af

Peter en Anna weten hier vast meer leuke dingen

Oh, als je in Ulft zit dan moet je ook wel even naar de bakker in Silvolde. Misschien kan je zelfs wat voor ons meenemen http://www.bakkerijtenhavesilvolde.nl/ Ze maken speltbrood van spelt uit de streek.

Geplaatst:

Hier in Haaksbergen heb je fruittuin.com/ aatree als kweker, ben je hier voor een bakkie uiteraard welkom

Mocht je een giga tuincentrum leuk vinden is er in Denekamp Oosterik

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:
  • Auteur

Dank jullie alvast voor de eerste tips.

@ Jorieke.

Als we fietsen en we komen langs zo een streekwinkel dan gaan we altijd wel eens binnen. Dus van die adresjes ga ik zeker kijken of ze in de buurt van onze routes zijn. Allerlei plaatsnamen daar trouwens die me zeer exotisch en onbekend in de oren klinken.

Die kwekerij is wel apart. Heb al eens de aanschaf van een goed winterharde eucalyptis overwogen en zo te zien is dat een van hun specialiteiten....

Ik wil zaterdag voor de MTFD wel even bij die bakker in Silvorde langsgaan. Geef eventueel een bestelling door via PB dan of bestel het direct bij hen en dan haal ik het op. Moet sowieso nog iets bedenken voor op de eten-tafel....beetje improviseren en makkelijk omdat ik niet weet of ik wat zelf kan klaarmaken....misschien een idee om vanaf die bakker wat mee te nemen...? (Heb je suggesties misschien?)

@ Prettig gestoord.

Beetje ver zo te zien op de fiets....Haaksbergen. Bij Altree al vaker iets besteld...mogelijk in november of zo weer.....maar verwacht geen winkel met echt andere dingen dan op hun website....of toch wel? ??

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Wino, ja da’s wel een stukje fietsen idd

Je kan bij aatree wel allerlei rassen proeven op afspraak that is, heb ik destijds bij aanleg van de boomgaard ook gedaan.

Verder idd wat er op de site staat is volgens mij grotendeels wat ze hebben

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Ja ik heb daar ook een mooie eucalyptus vandaan, met grote ronde bladeren. Ze hebben er een stukje 'bos' aangeplant met grote bamboe en mooie oudere eucalyptus met al mooie dikke stammen. Leuk om doorheen te lopen.

En verder hebben ze er dus een boel vleesetende planten, een boel van die gembers, bamboes, eucalyptus, en andere mooie spullen. Ik zou er wel zeker iemand aanspreken om je te helpen of iig wat info te geven want ze hebben eigenlijk teveel en dan kan je zaken niet vinden.

Ja ze hebben bij die bakker ook allemaal lekkere zaken zoals snertbrood en heksenbrood enzo. Om in grotere stukken te snijden en zo te eten. Beleg en brood in 1 zeg maar. Voor op de tafel misschien?

Ik ga even kijken wat ik wil hebben, heb ze al eens eerder een bestelling gemaild dat ging goed. Bedankt alvast, ik PB je nog!

Uiteraard zijn jullie hier ook buiten de MTFD om welkom, als de fiets tot hier komt. Maar ook dat is best een eind fietsen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.