Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Overactieve mol


Amrutten

Aanbevolen berichten

Ik denk dat er een nestje mollen zat, die nu allemaal op zoek gaan naar een eigen plekje. Als ze dan tijdens het graven een broer of zus tegenkomen, gaat er minstens 1 van de 2 recht omhoog om conflicten te vermijden. Het is dus tijdelijk, als iedereen een eigen territorium heeft gevonden keert de rust in je gazon terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons op het complex worden ook veel intensief beheerde gazonnetjes belaagd door mollen.

Maar er is een gazon bij één huisje waar ik nog nooit een molshoop heb zien verschijnen... heel wonderlijk dus... Strak tuintje (ouderwets strak, vind ik dus saai) en strak gazonnetje.

Hoe houdt deze man de mollen uit zijn grasveld?

 

Nou... hij heeft om de ongeveer anderhalve meter een bamboe stok in de grond gestoken rond het hele grasveld en op die bamboe stok een halve liter petflesje gestoken.

De mollen zijn blijkbaar niet dol op het effect van de lucht/trillingen van het flesje en betreden het verboden terrein dus niet...

 

Het uitproberen waard misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...