Itoero Posted October 31, 2018 Share Posted October 31, 2018 Als je een avocadopit probeert te ontkiemen in een glas water met de bekende tandenstoker manier, mag je de avocado pit dan volledig onder water houden? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted November 1, 2018 Share Posted November 1, 2018 Nee. De tandenstokers zijn bedoeld om op de rand van het glas te rusten, terwijl de 'kont' van de avocado in het water hangt ( 1 à 2 cm ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted November 1, 2018 Share Posted November 1, 2018 Cru gezegd: Zaden onder water verdrinken (= verstikken). Niet alleen een avocado-pit. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rootman Posted November 1, 2018 Share Posted November 1, 2018 Als alles gaat lukken is dit het laatste jaar voor mij in Nederland! Of misschien nog een extra jaartje erbij. Ik hoop met max. 2 jaar in Catalonië te kunnen wonen en dan 1-2 Ha te kunnen bebouwen als hobbyboer voor de komende 20 jaar. Maar eerst mijn AOW. Dan worden avocado´s heel interessant! Je moet ook dan wat inkomen kunnen verkrijgen voor exta´s, en ik wil daar zeker geen toeristenslaafje worden!!! Er is een nieuw ras: in NZ is de zgn ´Avocazilla´ onrwikkeld: een vrucht van 5- 10 kg!!! Kijk, dat betekent wat!!!! maar zouden die vruchten pitten bevatten met diezelfde kenmerken??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted November 1, 2018 Author Share Posted November 1, 2018 Cru gezegd: Zaden onder water verdrinken (= verstikken). Niet alleen een avocado-pit.Dat dacht ik ook maar dan las ik dit: https://www.hjorthjort.xyz/2016/04/25/growing-avocados-from-seeds-you-ve-been-doing-it-wrong.htmlDe voeding die nodig is om de pit te breken en een kleine stok wortel te vormen komt 100% uit de pit en water. Misschien is er een manier om ondergedompelde pitten te laten kiemen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted November 2, 2018 Share Posted November 2, 2018 Ok . ondergedompeld werkt het dus ook. Helemaal niet alléén in water lukt trouwens ook he ? Gewoon in potgrond en dan behoorlijk aan de vochtige kant houden, werkt ook. Dan doe je het toch niet op de tandenstokers manier ? Lukken doet het sowieso ( wel een uitgerijpte avocado nemen, niet een halfrijpe ). Ik ken eigenlijk niemand waarbij, welke manier ook, het ooit mislukt is. Itoero ? Wat is eigenlijk je vraag ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted November 4, 2018 Author Share Posted November 4, 2018 Ik heb al veel filmpjes gezien en erover gelezen en dit is de enige die zegt dat je de avocado pit moet onderdompelen. Ik vraag me dus af of het mogelijk is. Op het einde van die webpage zegt hij ook dat hij die resultaten niet kan herhalen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts