Moestuin_Van_Mark Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 Hoe zit het eigenlijk met aardbeien?Ze staan een aantal jaren op dezelfde plek.Maar kunnen nieuwe aardbeien planten ook weer op diezelfde plek geplant worden?Of is het beter om een nieuw stuk grond te gebruikenBen benieuwd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 Beter nieuw. Vooral om allerlei aantastingen minder kans te geven. Na een paar jaar geven de planten ook veel minder opbrengst. Door het opbrengen van goede compost op de bodem wordt de weerbaarheid van de bodem wat groter...in ecologische tuinen wordt daar veel gebruik van gemaakt in combinatie met veel afwisseling in planten...maar ook dat verhaal is maar beperkt voor aardbeien. Vooral aaltjes ("bodemmoeheid") en verkeerde schimmels zullen op den duur grote problemen kunnen geven. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 Oh ja...erg veel topics over aardbeien en o.a. jouw vraag hier op het forum. Gebruik zoekfunctie rechtsboven. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 Hier wordt gezegd : "Aardbeien houden van verhuizen". In mijn geval iedere twee jaar en maximaal in teeltwisseling.Neem de stekken van de eenjarige planten eind juli / begin augustus en ruim ze na het tweede seizoen. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuin_Van_Mark Posted December 2, 2018 Author Share Posted December 2, 2018 Bedankt voor de tips en uitleg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts