Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoeveel van die aardpeer met gele bloemen en witte wortels wilde je hebben ? Ik heb vandaag alles uitgegraven en denk dat ik zeker drie kilo heb liggen. Heb naast jou nog 2 mensen aardpeer beloofd. Maar denk niet dat iedereen een kilo wilt dus je kan zeggen hoeveel je wilt.

En ik vroeg mij af, heb jij al ijs gemaakt van de geitenmelk ? Ik vraag mij af of het dan nog een geitige smaak heeft

Geplaatst:

Ach ik kan hier best wat aardpeer kwijt, dus van een kilo word ik zeker al blij!

Als er nog wat in de weg ligt, gooi her er vooral bij. Maar ontzeg jezelf of iemand anders er nix voor hoor.

Geitenijs? Ja zeg. Leuk idee. Zal het es googelen. Komt vast een leuk recept boven.

Edit: dees leek me aardig om es te proberen! Deze week geen tijd vrees ik. Hoop van t weekeinde ofzo!

Tnx voor de tip

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Ik zal niemand te.kort doen hier gaat alles eruit dat ik het niet lekker vind

Jammer hoor want er komt zo veel vanaf... Als ik dat nu eens zou lusten wordt je in 1 klap een heel stuk meer zelfvoorzienend.

Dat ijs ziet er inderdaad goed uit. Ik kwam ook een hoop recepten regen op pinterest. Toen ik recepten voor geitenvlees zocht. Vandaar dat ik mij afvroeg of je dat al geprobeerd had

Geplaatst: (aangepast)

Charly Lie heeft hard gewerkt vanmiddag. Eerst heeft hij de steen gebroken waar de walnoot doorheen groeide en toen met een scheppie kalm aan de aarde rond de flinke wortel weggehaald. De wortel kwam er niet helemaal uit. Meteen opgepot in een grote pot.5B164863-B05B-4E13-8CFF-44B037FDA9AA56451554215382.jpeg45ABDBEF-1B36-4725-848D-BF0EE7C78D7091321554215384.jpeg

EF4C26A7-EE64-4620-A9A4-DBA9429BCC1E38331554215388.jpeg5FE7C19A-672D-4C56-B7DA-6E1EF8CA11DD11721554215386.jpeg

Enne sorry, ik wil wel graag zon grote vierkante pot terug als je hebt, die gebruik ik altijd voor mijn pepers en ik heb er maar vier. Ik moest deze pot wel nemen want de wortels staan er diagonaal in, ging precies!

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Oh wauw! Wat een mooi boompje idd joh! Ziet er goed uit. Leuk. Heb al plekje voor hoor. Gaat helemaal in orde komen

Veel dank. Ook aan die hardwerkende meneer van je.

Ik neem een pot mee. Geen probleem natuurlijk. Weet niet of ik zo’n vierkante heb. Vrees een beetje van niet. Maar wel genoeg andere potten. Dan zetten we em ter plekke over en kan je je bak weer meenemen. Ofzo. Komt in orde!

Geplaatst:

Ik weet niet of overzetten wel een goed idee is de boom begint dan net weer haarwortels te maken. Beter voorlopig in de pot laten. Misschien ff neuzen of iemand grote vierkante potten aanbiedt? Wil je de kleine walnoot ook?

Geplaatst:

@ Appelvrouw & Charly. Die vierkante pot heeft Appelvrouw ooit met mij geruild denk ik. Is het een 11 liter? Of is het een 18 liter? Ik heb nog wel wat vierkante potten op voorraad (vooral 11 l) , dus wil best er eentje meenemen voor Appelvrouw. Laat maar weten.

Geplaatst:

Ik vermoed dat het een 18 liter is, ik heb ook kleinere. De bovenkant is ruim op grote voor mijn maat 42, zie foto. Zou geweldig zijn als je r nog eentje voor me hebt. Deze zijn juist fijn om drie pepers samen in te planten.

Jorieke goed te horen dat de walnoot het goed doet, ik ga hem vast even bekijken met Pasen. Nee die steen blijft hier, het was nogal een zwaar ding trouwens, moest stuk gebeiteld. Maar als er nu wat in gaat groeien in dat gat, kunnen we de steen zo in twee delen schuiven

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Mijn stok bonen blijven onvindbaar . Doe ik je een plezier met wat stamslabonen Faraday of evt. Paarse peultjes Shiraz? Of beide

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Hi Tanja,

Joh, wat paarse peultjes is geestig. Leuk. Bij voorbaat dank!

En Goldfish, wat tof weer dat je helpt met die pot.

Hoef ik niets om te potten. En ben ik een (of 2) walnotenbomen rijker. Jeuuuu!!!!

Geplaatst:

Wilde je nog stokbonen char? .......

Ik pot wat bleek selderij plantjes voor je op, ik plant ze zelf als toefje....in plaats van individueel. Is mij vorig jaar ook goed bevallen..

Heb je toevallig wat kaantje over, waren super lekker in de stamp.

Geplaatst:

O mag ik ook kaantjes? Als je toch genoeg hebt Net andijvie gezaaid en dan begint Ciska over stamppot, en kaantjes, het water loopt me in de mond

Ik hoop trouwens dat we de pot met Aronia kunnen delen, voor jou en Flup, we gaan het even ter plekke aan de deskundigen vragen dacht ik. Vijf van de zeven stekken krijgen blaadjes maar dat zegt nog niet alles.

Geplaatst:

Ik zet de peultjes erbij, mss jijj ook nog even in je overzichtje? Krijg je toch nog wat al zijn het geen stokbonen

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst: (aangepast)

Cis; zaden krootjes komen mee voor jou! Wil je die wit rode of alleen helemaal rode? Ach ik neem van allebei wel wat mee.

Appel: ik kijk ff mbt de kaantjes. Denk dat t wel zal lukken. Misschien komen ze in nog niet uitgebakken vorm mee, als gerookte vetspekblokjes. Mag dat ook?

Tanja: ja tof van de peultjes. Zal allemaal netjes verwerken

Kruidenvr: Joh ik krijg van Goldie al een pot voor Jet. Dus komt helemaal goed. Neem je een bakje mee voor geitenkaasje? (Klein bakje hoor. Is klein kaasje)

aangepast door Gast

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...