Ga naar inhoud

Spoed: wie weet wat dit is?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Spoed!

Mijn zoon heeft hier net besjes van gegeten en geen idee wat voor plant het is.

Huisarts zegt afwachten maar ik weet graag wat ik kan verwachten.

Ik woon in Suriname, maar je weet het maar nooit.

DB120646-7402-494D-898E-F64A0719FC2C42721548356146.jpeg9E2BC059-53CF-4453-BCF2-CBC079F783A624861548356151.jpeg

Geplaatst:

Helaas ik heb flink gegoogekd maar de plant niet gevonden. Ik neem aan dat je aan bewoners in de buurt hebt gevraagd welke soort plant dit is?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dank je Patrijs. Ik miste ff dat die rechterfoto de close-up was, zie die dingen normaal alleen hoog in bomen hangen en dus niet van dichtbij. Maretak is inderdaad geen match.

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties!!! Het is inderdaad het kroonjuweel!

De plant hangt laag bij de grond maar wel in een boom.

Ik ga even verder googlen, maar wat goed is voor vogels is vast ook niet al te erg voor mijn kroost

Het lijkt ook goed met hem te zijn dus de zorgen zijn enigszins weg.

De locals wisten ook niet wat het was

Geplaatst:

Als deze rhipsalis dezelfde bestanddelen heeft als onze Europese maretak valt het mee, daarvan zijn vooral de takken en bladeren giftig. Enkele bessen kunnen wat braken of diarree veroorzaken. Sterkte!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Grappig overigens: ik heb al ruim drie jaar niets meer gekweekt na een paar jaar zeer actief kweken (iets met kleine kinderen). En toevallig net een paar weken geleden weer met tomaten. Het is even zoeken in een ander klimaat maar het is gelukt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...