Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een klein beetje te vroeg misschien? Na 2 dagen ontkiemde mijn tomatenzaad al! Wie is hier ook al mee begonnen? Voor de grap ben ik dit jaar met gewone (grote) tomaten uit de supermarkt aan de slag gegaan. Afgelopen jaar had ik Cherry's die maar niet op leken te gaan.

2019012716561524581548604605.jpg

Geplaatst:

Ik heb ook al alle rassen gezaaid, zodat ik de warmte matten op tijd vrij heb voor andere planten. Ik hard de tomaten dan gewoon af. Ze staan wel in een verwarmde kas, dus echt afharden zal het niet zijn. In de kas krijgen ze al voldoende licht. Ik kan dan eerder met grote planten beginnen en krijg dan hopelijk ook eerder rijpe tomaten.

De kas is ongeveer 15 graden Celsius.

Geplaatst:

Vandaag hebben de eerste tomaatjes zich laten zien (gezaaid 24 jan). Ik heb twee soorten pot tomaatjes gezaaid, die komen hier in de vensterbank te staan, dat werkte vorig jaar heel goed. Hopelijk lukt dat dit jaar ook weer.

Geplaatst:

Inderdaad, er bestaat al een tomatenteelt-topic. Dat is een soort van verzameltopic waar van alles langs komt over het telen van tomaten dit seizoen. Er is er ook een van vorig jaar.

Dan zijn er ook nog vele vele topics omtrent het telen van tomaten; je kunt het zo gek niet bedenken, elke deelvraag in die teelt heeft wel z'n eigen topic. Alles rondom zaaien , omtrent het opgroeien van je zaailingen, hun behoeftes, binnen en buitenteelt, de teelt zélf, dus het dieven ( of niet ) , het opbinden, het oogsten, vele vele rassen , hun smaakbeleving etc etc. Alles in steeds weer een eigen topic. Vele tips en vele ervaringen.

( rechtsboven : de zoekfunctie , op pc of laptop )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...