Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi,

laatst dit forum tegengekomen en maar eens een account aangemaakt.

ik ben student plantenwetenschappen in wageningen, en helaas beperkt tot een balkonnetje, maar uit dat balkon probeer ik het meest te halen. ben opgegroeid met tuinieren(maar in de volle grond), want m'n vader heeft ook een moestuin, en nu al een paar jaar bezig hier op het balkon uit te vinden wat hier werkt(o.a. klimmende bonen werken geweldig, laat ze in het hek om het balkon groeien).

dit jaar gaat de focus wat meer richting apartere soorten, o.a. een paar soorten meerjarige bladgroente. m'n vader was altijd al wel van de vergeten groentes, vorig jaar 4 zaadjes reade krobbe en wâldbeantsjes(oud fries ras droogboon) van 'm gekregen, helaas niet genoeg oogst om van te eten, maar genoeg dat ik nu meer zaden heb om te zaaien. en daardoor nu ook wat meer interesse in oude rassen. alleen jammer dat het stambonen zijn, dus ik wil een kruising gaan maken met de reade krobbe en een klimmende boon om een klimmende boon te krijgen die lijkt op de reade krobbe.

en hopelijk deze week komt er nog een stekje 'perennial kale' uit schotland aan.

en tomatillo komt zowieso terug dit jaar, vorig jaar uitgeprobeerd en is nu een van m'n favorieten. heerlijk makkelijk te kweken, goeie groei, goeie opbrengst, lang houdbaar en je kunt er heerlijke salsa verde mee maken. vandaar dus ook maar koriander erbij, zodat ik niet elke keer verse koriander bij de supermarkt hoef te kopen voor de salsa.

maar nog een hoop andere plannen, teveel om allemaal op te noemen. ben ook nog bezig met wat hobbymatige veredeling van wiet om een betrouwbare buitensoort naar mijn smaak te hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...