Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb sinds 2 jaar een hulst in de tuin, hij ziet er al 2 jaar slecht uit, veel geel blad. Dood gaat hij niet maar veel energie zit er ook niet in!

Iemand die mij aub een beetje helpen kan?

Groet

Antje

• 2 weeks later...
Geplaatst:

De struik is een aantal keren zwaar mishandeld. Dus dan bedoel ik, dat hij een paar jaar terug , maar ook vorig jaar nog heel sterk is gesnoeid. Gaat de struik niet dood van, maar deze is zodanig heftig gesnoeid, dat hij moeite heeft om in leven te blijven en terug te komen.

Snoeit u eens een jaar niet. of minder. En als u toch wil snoeien, snoeit u eens niet in de winter of herfst, maar in juni, tijdens de groei dus en dan alleen door middel van toppen. Dus de nieuwe groei van de maand mei en juni toppen; de toppen nijpen.

Handje koemest er bij doen nu. Of een complete organische mest. Zeker geen kunstmest oid, daar kan deze struik absoluut niet tegen. Een laag mulch op de spiegel van de stuik is ook een goed idee. Het zijn bosplanten.

Geplaatst:

Hallo Bit,

Ik heb hem zo gekregen 2 jaar geleden stond bij iemand Anders Al tijden in een heel kleine pot.

Votig jaar wel topjes geknipt, dacht snoeien=groeien.

Zal ik de koemestkorrels oplossen in wat water?

Geplaatst:

Ah ! Dan is dat de reden waarom deze struik er nu zo uitziet, uit pot, vaak belabbert gesnoeid om hem kleiner te houden, mensen wilde de struik niet een grotere pot geven etc etc. Duidelijk.

Ja, wat mest geven. oplossen in wat water kan, hoeft niet hoor. Zo'n stuik heeft geen behoefte aan een mest-stoot. Langzaam werkend is prima. Niet in het hart van de struik gooien, een brede cirkel om het centrum heen. En mulchen dus.

Struik is verder niet lastig. Komt vanzelf goed. tijd geven en geduld.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...