slicecheck Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 Hey allemaal, Ik ben van plan een moestuintje te beginnen maar weet alleen niet hoe het moet ik heb al een stukje grond maar daar staat ook nog gras op kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik hier een moestuintje kan van maken? Alvast bedankt, Groetjes slicecheck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 Gras als in een volledig grasveld? Er zijn verschillende opties, niks ingewikkelds aan: graszoden afsteken/plaggen daarna spitten of frezen (Let op: als het wortelonkruid of kweek is verspreid je door te frezen de wortels = nog meer onkruid). Op het forum wordt ook wel regelmatig geadviseerd om zeil (of kleinschaliger, karton) over onkruid te leggen, dat krijgt dan geen licht en gaat dood. Ik zou alleen de stukken klaar maken die je denkt nodig te hebben dit jaar, de rest kan je ook in het najaar doen. Zo kan je het onkruid wat weer terug boven komt makkelijk bijhouden. Wat betreft de bemesting voor de groente die je dit jaar nog wilt planten/zaaien kan ik je niet echt adviseren, misschien wat compost en koemest onderwerken. Aan de andere kant de groente die je nu nog kunt zaaien / planten hebben over het algemeen geen hele zware bemesting nodig het zijn vooral blad en wortelgewassen. Prei en kool hebben wel wat bemesting nodig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts