La Huerta del Norte Geplaatst: 4 april 2019 Geplaatst: 4 april 2019 Ik heb vier weken geleden zaden van de flespompoen gezaaid en drie weken geleden zaden van een reuzenpompoen. Er gebeurt in beide bedden helemaal niks. Ik had ze rechtstreeks in de volle grond gezaaid, omdat vorig jaar de pompoenzaden groeiden tussen de compost. Ik had het idee dat het hele makkelijke planten waren. Maar was de grond nu te koud? Het is hier de laatste weken zo tussen de 5 graden 's nachts en 20 graden overdag geweest (en alles er tussenin) en behoorlijk zonnig. Wel bijna geen regen. Is de temperatuur te laag geweest en kan het zijn dat de zaden zijn gaan rotten in de kleigrond? Quote https://projectlonica.com
Mikki Geplaatst: 4 april 2019 Geplaatst: 4 april 2019 Ik heb ze binnen gezaaid en staan er goed bij, waarschijnlijk de kou, te weinig water... combi van factoren. Kan je de pitten nog terugvinden,..zijn ze verdwenen zijn of zijn ze verrot. Quote
Coby71 Geplaatst: 4 april 2019 Geplaatst: 4 april 2019 Te koud om te ontkiemen en mogelijk ook te nat.Op een composthoop kan het aardig broeien en er kunnen dus bij toeval de juiste omstandigheden zijn ontstaan. Iets verder in het jaar zijn het wel vrij makkelijke planten als ze bij/op een composthoop staan of op een andere voedselrijke, humusrijke plek. Mijn schoonvader maakt elk jaar meerdere bescheiden composthopen en plant daar dan een courgette of pompoen in. (wel in een beetje potgrond). Dat gaat vrijwel altijd goed bij hem. Kleigrond warmt niet zo makkelijk op, dus ik denk dat die nog behoorlijk koud is. Beter een flinke broeihoop maken en/of nog even wachten. Quote
Bit Geplaatst: 5 april 2019 Geplaatst: 5 april 2019 gewoon te koud. Pompoen en dergelijke kun je nu of straks binnen zaaien, op laten groeien en na half mei naar buiten. Quote
La Huerta del Norte Geplaatst: 5 april 2019 Auteur Geplaatst: 5 april 2019 Dankjulliewel! Ik ga even kijken of ze nog op te graven zijn. Quote https://projectlonica.com
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.