Burrel Geplaatst: 14 april 2019 Geplaatst: 14 april 2019 Nou heb ik zelf potgrond gemaakt op basis van tuinaarde, compost, zand en kokos maar er gaat iets vreselijk mis.Is dit het gevolg van een te veel aan voedingsstoffen? Quote
harms1 Geplaatst: 14 april 2019 Geplaatst: 14 april 2019 Lijkt mij eerder een te kort aan voedingsstoffen....probeer eens.... aardbeien-AZ van Ecostyle...mijn aardbeien doen het er zeer goed op. Quote
Burrel Geplaatst: 14 april 2019 Auteur Geplaatst: 14 april 2019 Een te kort lijkt me stug, ik pot ze over vanuit een 1 liter potje met lightmix naar een 10liter pot met verse zelf gemaakte bemeste grond en 2 dagen later gebeurd dit in rap tempo. Quote
Burrel Geplaatst: 14 april 2019 Auteur Geplaatst: 14 april 2019 Srry datt had ik er trouwens bij moeten vermelden.De compost die ik gebruikt heb rook ook behoorlijk sterk naar mest. Quote
harms1 Geplaatst: 14 april 2019 Geplaatst: 14 april 2019 Oké....dan zal een te kort aan mest wel niet de oorzaak zijn Quote
Mikki Geplaatst: 14 april 2019 Geplaatst: 14 april 2019 Mijn aardbeien hebben nog geen voeding gehad staan in de grond van vorig jaar en geven bloemen..dat kan ook. Quote
oscardevos Geplaatst: 14 april 2019 Geplaatst: 14 april 2019 Een te kort lijkt me stug, ik pot ze over vanuit een 1 liter potje met lightmix naar een 10liter pot met verse zelf gemaakte bemeste grond en 2 dagen later gebeurd dit in rap tempo. De compost die ik gebruikt heb rook ook behoorlijk sterk naar mest Het probleem is - denk ik - dat je de maagdelijke nieuw gevormde witte worteltjes afkomstig uit een vrij arme grond (lightmix lijkt me niet heel rijk in voedingsstoffen) aan een rijke grond hebt blootgesteld. Je geeft aan dat de grond bemest is en ook nog naar mest ruikt. De nieuwe wortels zijn dus direct in contact gekomen met de bemeste grond, nog even lekker water gegeven zodat de voedingsstoffen in hoge concentratie in het wortel omringende water zit en dat vinden de aardbeiplanten niet fijn. Je hebt ze dus flink laten schrikken. Dit zijn dus vrijwel zeker symptomen die zijn veroorzaakt door overbemesting. Symptomen van tekorten bij gezonde groene planten ontstaan niet binnen 2 dagen, maar veel geleidelijker (denk in de range van weken). Quote
Burrel Geplaatst: 15 april 2019 Auteur Geplaatst: 15 april 2019 Oke onwijs bedankt voor jullie tips!, ze staan binnen onder ledlampen. Ik heb een balkon op het oosten dus ik heb zowel ruimte gebrek als een gebrek aan zon uren. Hoewel ik op mn balkon ook redelijk wat paprika's en komkommers heb kunnen oogsten vind ik het erg leuk om zo het hele jaar door binnen ook wat te kunnen laten groeien. Misschien geef ik ze op deze manier een nog hardere klap maar ik heb ze uit de potten gehaald en de huidige grond voor 50% vermengd met zaai en stek grond en er nog een paar grote handen perliet aan toegevoegd. Ik denk dat ik de overige 100liter grond die ik heb gemaakt maar de zelfde behandeling ga geven voordat ik daar mijn paprika's en komkommers in plant. Op de foto zie je links 2 lychee planten, daarnaast 3x mandarijn en 3x citroen en 2 paprika's met vrucht in een veel te kleine pot.Dan nog al mn paprika en komkommer zaailingen en dan nog een mango plantje en mn 3 aardbeien planten. Alles is uit zaad opgekweekt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.