Tanja65 Posted April 14, 2019 Share Posted April 14, 2019 (edited) Ik wil dit jaar proberen om van mijn papavers zaad te oogsten om als maanzaad te gebruiken. Maar er zijn ZO veel soorten. Zijn alle zaadjes eetbaar? Of alleen van bepaalde soorten? Edited April 14, 2019 by Guest Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted April 14, 2019 Share Posted April 14, 2019 Alleen van de ondersoorten met opium in de naam krijg je maanzaad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted April 14, 2019 Author Share Posted April 14, 2019 Tnx cup! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 15, 2019 Share Posted April 15, 2019 Papaver somniferum. Slaapbol ook wel genoemd in het nederlands. Mooie planten ook nog es. Ontzettend makkelijke planten. En zaaien zichzelf ook makkelijk uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted April 15, 2019 Share Posted April 15, 2019 Zijn veel van onze tuintjes niet te netjes hiervoor? Groeien toch vooral op braakliggende terreinen of ruige/verstoorde grond? Jaren geleden las ik de tip om Turkse maanzaad te nemen voor consumptie, weinig per kilo en Turkse soorten hebben nog een beetje 'pit', in plaats van duur zaad uit zaadhandel. Bloembollen met meerdere rijen blad, dus een gesloten bloembol daarentegen is fraaier, Alleen kon ik die soort vorig jaar online niet meer vinden. Soort van Pompom Dahlia look. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted April 15, 2019 Share Posted April 15, 2019 Hier op de Limburgse zand grond doen ze het prima Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted April 15, 2019 Share Posted April 15, 2019 Ja goed afwaterend en kalkrijke grond is beste toch? Hier veen, misschien een beetje klei van vele decennia geleden toen de dijk lager was en dus land nog af en toe onderliep? Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts