Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomaten zaailingen afgebeten?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

Ik had 2 tomaten zaailingen in de volle grond in een kas gepoot, en alles ging prima. maar na een paar dagen lag eentje plat, dood en los op de grond, en de volgende dag was de andere ook hetzelfde. De steel was ongeveer een centimeter of 2 gerafelt afgebeten? ik heb echt geen flauw idee wat er gebeurt is. Was het een muis? Een veenmol? Ik vroeg me af of iemand een idee had wat het zou kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat slakken eten wat ze kunnen krijgen. Beschermen is dus belangrijk en op zoek gaan naar de dader.

Kijk onder iedere pot of groter blad, plankje i.o.d. Ergens zit die ellendeling. Soms vlak naast de opgevreten plant net onder de grond.

Iets anders: er kan nog nachtvorst komen, dus echt veilig zijn tomaten in de volle grond nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet over jonge plant lekkernijen wanneer het begint te schemeren een jampotje. Een beetje in de aarde drukken en dan kunnen de slakken er niet meer bij. Zo nu ook over mijn Tricyrtis (armeluis orchidee); de jonge plantjes worden door melkslakjes verorberd. Ik vang ze 's avonds ook weg.

Ik vind ook veel rupsen van uiltjes op mijn Nectaroscordum bladeren. Die pluk ik ook weg, want ze vreten alle bladeren door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...