Bearded johnie Geplaatst: 28 april 2019 Geplaatst: 28 april 2019 (aangepast) Gisteren haalde ik een kweekbakje weg , wat ongeveer twee weken op de grond in het kasje heeft gestaan ! Daaronder zaten veel pissebedden en mieren de mieren waen bezig met deze witte dingetjes, nu heb ik 2 vragen; 1》wat zijn dat vier witte dingetjes? 2》vallen mieren echt onder plaagdieren op de moestuin? , en wat voor schade kunnen ze dan aanrichten 28 april 2019 aangepast door Gast Quote
loes Geplaatst: 28 april 2019 Geplaatst: 28 april 2019 (aangepast) miereneieren (het wordt in de volksmond een ei genoemd maar het is eigenlijk een cocon waar de larve in verpopt) 28 april 2019 aangepast door Gast Quote
Bearded johnie Geplaatst: 28 april 2019 Auteur Geplaatst: 28 april 2019 Ok dank je , best groot dan eigenlijk. .. Quote
Flup Geplaatst: 28 april 2019 Geplaatst: 28 april 2019 Miereneieren inderdaad. Hier heb ik veel last van mieren in de tuin. Niet alleen de gewone mieren, ook de rode en de bosmieren. Dat is voor mij wat teveel van het goede, dus ik bestrijd de mieren zodra het voor mij uit de hand gaat lopen. Is denk ik ook een kwestie van een evenwicht in de moestuin, dat is er bij mij nog niet.Mieren zorgen voor bladluizen en die wil ik niet, dus hoe minder mieren, hoe minder makkelijk de bladluis het heeft. Quote
Bit Geplaatst: 28 april 2019 Geplaatst: 28 april 2019 Je zegt in je beginbericht dat mieren echt onder de plaagdieren vallen in de moestuin. Oké. Vroeg ik me eigenlijk af : hoe kom je daarbij ? Welke last heb je van de mieren dan ? Quote
loes Geplaatst: 28 april 2019 Geplaatst: 28 april 2019 Ok dank je , best groot dan eigenlijk. ..Valt mee, daar komt een volwassen mier uit. De eigenlijke eitjes zijn veel kleiner. Quote
Bearded johnie Geplaatst: 28 april 2019 Auteur Geplaatst: 28 april 2019 Je zegt in je beginbericht dat mieren echt onder de plaagdieren vallen in de moestuin. Oké. Vroeg ik me eigenlijk af : hoe kom je daarbij ? Welke last heb je van de mieren dan ?Staat er een beetje onduidelijk ,maar ik bedoelde het als vraag, en ik lees nu net,in het bericht van flup, dat ze voor bladluis zorgen , dus in dat geval is het een plaagdier volgens mij Quote
Tanja65 Geplaatst: 28 april 2019 Geplaatst: 28 april 2019 ja nou en of, de mieren melken de bladluizen en zogen zo voor een plaag. Daarnaast hebben de mieren in mijn tuin het op mijn radijsjes voorzien. Van anderen hoor ik dat dat onzin is en de vraatplekken van andere dieren moeten komen, maar ik heb ze al herhaald zien knagen. Ik weet dat mieren ook nuttige dingen doen in mijn tuin, maar toch probeer ik zo veel mogelijk de mieren in mijn tuin te beperken, mede om bovenstaande redenen, Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Grork Geplaatst: 29 april 2019 Geplaatst: 29 april 2019 Kaneel strooien, dan zijn de mieren zo verhuisd ! Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Indy Geplaatst: 1 mei 2019 Geplaatst: 1 mei 2019 Ik heb er lavendelstekken neergezet, en binnen een dag waren de mieren vertrokken. Maar misschien vonden ze het loswoelen van de grond ook niet echt wat. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.