TazMan Posted May 3, 2019 Share Posted May 3, 2019 Hallo allemaal, Toen ik vorige week bij mijn moestuin ging kijken, bleek een behoorlijk aantal bladeren, van onze perenboom, aangevreten te zijn.Weet iemand welke rupsen dit zijn, en welk bestrijdingsmiddel (of andere mogelijkheden) het beste is om deze plaag uit te bannen?Er staat nog een jonge kersenboom naast en ik heb liever niet dat deze ook aangevreten gaat worden. Alvast bedankt! Edit: De volwassen rupsen zijn ongeveer 2 - 2,5 cm lang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 3, 2019 Share Posted May 3, 2019 zal wel een bladroller zijn; als je ze niet kunt plukken kun je spuitn met spruzit, of wat mezen inhuren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 4, 2019 Share Posted May 4, 2019 Voor je kersenboom hoef je niet bang te zijn ( daar komt dan wel weer een ándere rups, maar deze soort niet nee ) en de mezen zijn je dankbaar nu met al de mezennesten. verzamelen en op een schaaltje leggen op je tuintafel ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts