Joëlbosveld Posted May 8, 2019 Share Posted May 8, 2019 Dag mensen, Het is (gelukkig) nog lang geen winter maar toch zou ik al graag zaden willen kopen voor in de winter. De vraag is, wat zijn nou goede wintergroenten die niet veel ruimte in beslag nemen en die de hele winter door groeien? Met voorbaat dank. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roeier Posted May 8, 2019 Share Posted May 8, 2019 Je zou in elk geval wat Alliums kunnen nemen, die zijn vooral lang en dun en kunnen soms in Juni al geoogst worden, zodat je op dezelfde plek die zomer nog wat anders kunt doen.Maar dan zit ik aan zich vegetatief vermeerderende dingen als knoflook en sjalotten te denken, dus niet aan echt zaad.Uien vanuit zaad zou je wel kunnen proberen vanaf de late herfst, alleen dat blijft dan heel klein, als grassprietjes, gedurende de winter, en dat moet ook, als ze snel groot worden schieten ze door. Zoiets als raapsteel, wat wel van zaad gaat, lukt ook wel en dat is ook niet zo groot, alleen het enige rasje wat ik zelf geprobeerd heb - Mizuna heette dat - vond ik erg scherp en dat was voor mij daarom niet eetbaar, maar ik vind ook radijs te scherp en niet eetbaar, dus het kan hem aan mij liggen. De meeste dingen zijn groter, zoals palmkool, bloemkool, pastinaak, maar het hangt natuurlijk ook van je smaak af; als je iets echt een leuke groente vindt zul je het minder erg vinden dat het plaats inneemt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 8, 2019 Share Posted May 8, 2019 Veldsla, winterpostelein, winterspinazie, kervel, mosterblad. Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter v/d Breevaart Posted May 8, 2019 Share Posted May 8, 2019 Pastinaak neemt ook niet veel ruimte in! Klein kooltje hoeft ook niet veel ruimte te hebben Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts