Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik zie dat je werkt met een zwart gronddoek. Als de zon schijnt kan deze redelijk warm worden.

Als er dan een aardbei rechtstreeks contact maakt kook je als het ware de aardbei, wat resulteert in een zachte plek, die later gaat rotten.

Vroeger heb ik daar ook last van gehad. Nu ik werk met stro heb ik daar geen last meer van.

Kan natuurlijk ook iets anders zijn, maar dit is het eerste wat in me opkwam.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Dat zou zeker kunnen. Maar dan zouden alle aardbeien die op t doek liggen dit moeten hebben. En ook de kant vd aardbei die op het doek ligt. Nu is het juist de kant die naar de zon toe ligt die aangedaan is. Zou het geen trips zijn?

Geplaatst:

Nou dit ziet er inderdaad net zo uit. Sommige aadbeien zijn ook aangevreten. Stukken eruit. Ik zie geen slakkensporen en had al het idee dat het muizen waren. Opzoek dus naar een diervriendelijke manier om muizen te verjagen..

Foto 2 ook muizen?

Geplaatst:

Die heb ik niet, wel (naakt)slakje(s), ik zag vorige week ook een klein grijs rupsje. Beetje grijs geript als pissebed, maar echt als een rond wormpje, die vreten en zuigen ook de aardbeitjes leeg. En vanavond plukte ik de eerste buitenaarbei, voordat hij wordt ingepikt. Was echt een knoepert, smaakte goed totdat ik de twee helften een beetje van elkaar trok. Zag ik opeens een soort van stevige mug eruit kruipen, Ik kijk verder zit er nog een in. En zwarte pikjes op de witte kern.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

.... en natuurlijk maak je dan even een foto ( kost niks ) om ons te laten zien en dat we kunnen zien wat dat is ....

Geplaatst:

Nee ik kneep hem snel dicht want eerste was al weggevlogen. Daarna snel tweede weggespoeld om verdere besmetting te voorkomen.Niet an gedacht, maar ook eerdat ik een camera bij de hand en opgestart heb...

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...