Agwuineth Posted May 29, 2019 Share Posted May 29, 2019 Hallo iedereen! Ik ben pas net begonnen met moestuinieren en heb mij vooral aangemeld om van anderen te leren. Omdat ik in een omgeving woon met een tuin waar voornamelijk schaduw is zijn tot nu toe alleen de radijsjes aan het groeien (zelfs al oogst!). Ik heb verder op dit moment rode kool, bloemkool, bladsla, twee courgettes, tomatenplantjes , aardbeien , bietjes , blauwe bessen, wortels, een citroenboom , rucola, komkommers,pepers,tijm,basilicum, paprika en een aubergine. Het meeste staat in potten zodat ze voldoende zon kunnen krijgen. Ik heb misschien uit enthousiasme iets teveel hooi op mijn vork genomen Ik heb nog niet heel veel foto's gemaakt.Alle tips zijn van harte welkom, zo lijkt het alsof mijn courgette meeldauw hebben, zeker weten doe ik het niet , mijn snoep tomaatjes staan er ook sneu bij, misschien teveel mest? Mijn tomaten zaailingen slaan wat paarsig uit, en ik heb werkelijk geen idee waar ik aan begonnen ben ! Maar gelukkig spendeer ik met veel plezier tijd en geld en liefde in mijn tuintje en ik hoop veel van iedereen hier te leren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted May 29, 2019 Share Posted May 29, 2019 Welkom, Je courgette ziet er gezond uit, die vlekjes zijn normaal. Voor meeldauw is het ook nog wat vroeg.Zijn het gekochte tomatenplantjes ? Misschien is de overgang naar buiten met koud weer net te veel geweest voor deze plantjes. Succes! Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agwuineth Posted May 30, 2019 Author Share Posted May 30, 2019 Ja de tomaat heb ik gekocht inderdaad. Ik dacht dat ik hem goed had afgehard door elke dag op te bouwen met buitentijd, maar misschien heb ik toch te snel gehandeld. De tomaatjes zijn alsnog erg lekker hoor, dat is dan wel weer fijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted May 30, 2019 Share Posted May 30, 2019 Je bent aan het dubbel posten. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agwuineth Posted May 30, 2019 Author Share Posted May 30, 2019 Hé!? Hoe kan dat nou? En hoe stop ik het? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts