Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, dit is mijn allereerste bericht op dit forum.

Afgelopen februari zag ik rond de plek waar vogelvoer was gestrooid een aantal plantjes omhoog komen waarvan ik aanvankelijk dacht dat het kikkererwten waren, vanwege de kleur en de grootte van het zaad dat ik opgroef en waar de plantjes aan vast zaten.

Ik heb ze overgeplant in een kuip en ze zijn inmiddels behoorlijk gegroeid en doen het supergoed! De eerste peultjes verschijnen al.

Nu lees ik alleen het verschil tussen siererwten welke giftig zijn en eetbare erwten? Kan ik het verschil zien? Als de bloempjes wit zijn (5 van de 6 planten), zijn ze dan per definitie eetbaar bijvoorbeeld? Er is één plant met paars/roze bloempjes. Ik ga ervan uit dat dit een siererwt is.

Zie de bijgevoegde foto's!

IMG2019060318062969721559578458.jpg

IMG2019060318062146061559578461.jpg

Geplaatst:

Bedankt! Dan ga ik straks een eerste peul proberen.

Ze zijn echt práchtig en een mooie aanvulling op de bijna 40 (I know, met de kinderen zaadjes geplant, dan krijg je dat) peper- en paprikaplantjes, braam, komkommer, radijs, bietjes, aardappel en een paar kruiden in de achtertuin

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...