Agwuineth Geplaatst: 4 juni 2019 Geplaatst: 4 juni 2019 Het stikt van dit soort vliegjes op mijn plantjes, ze vliegen niet weg voor water en laten zich niet wegblazen. Volgens mij eten ze ook niet van de plantjes ze verzamelen zich er wel, ze vliegen niet echt snel en komen gerust op je zitten en zijn absoluut niet schrikachtig, je kan ze zo aan de vleugels weghalen. Wie weet welk soort vliegjes dit zijn en hoe ik ze kan bestrijden/afschrikken? En of ze wel degelijk kwaad kunnen ? Quote
Tanja65 Geplaatst: 4 juni 2019 Geplaatst: 4 juni 2019 Ik volg even, hier zitten ze ook. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
rorror Geplaatst: 4 juni 2019 Geplaatst: 4 juni 2019 De zwarte bladluizenvliegje. Hier vliegen ze ook volop rond. Bladluizenvlieg kan je herkennen aan de stand van de vleugens.Tevens vliegen ze niet weg als je ze wilt pakken. Ik pak ze zelf op aan de uitstekende vleugels en knijp ze erna fijn. Zie hier een voorbeeld van de groene bladluisvliegje Behandelen als normale bladluis. En ja ze brengen schade. Als ze geland zijn in een plant gaan ze eraan zuigen, en binnen een paar dagen zie je al jonge kleine luizen zonder vleugels naast de vliegluis. Wat dus een nieuwe kolonie maakt. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Agwuineth Geplaatst: 4 juni 2019 Auteur Geplaatst: 4 juni 2019 Kan het behandelen met lieveheersbeestjes? Of is het toch aan te raden bestrijdingsmiddelen te halen? Quote
Bit Geplaatst: 5 juni 2019 Geplaatst: 5 juni 2019 Inderdaad luis. Er zijn echt een heel aantal topics over luizen. kijk daar eens. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.