pollerita Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Ik ga in de serre zelf een automatisch bewatering proberen te maken met buizen of dergelijke en en aan iedere plant een dun slangetje voor bevloeiing. Iemand een idee om dit zelf te maken? Met een dompelpomp in een vat van duizend liter. Op voorhand bedankt voor advies. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Zie hier, een pomp is niet nodig maar zorgt natuurlijk wel voor meer druk op de leiding en dat is gunstig voor het druppelen: https://www.moestuinforum.nl/druppelaars-via-waterton-door-zwaartekracht-t1390.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowrabbit Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Wij hebben zins kort een hobbykas gekocht en ik ben van plan om dit systeem te gebruiken.Misschien heb je hier iets aan. Zie linkhttp://cgi.ebay.nl/GARDEN-ALLOTMENT-SOLAR-POWER-IRRIGATION-PUMP-SYSTEM-KIT-/230609353844?pt=UK_Home_Garden_GardenEquipment_HandTools_SM&hash=item35b1637c74#ht_7544wt_907 Groetjes SnowRabbit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Ik heb zo een idee dat dit snel te klein zal zijn, plantje hier en daar erbij enz.... Denk dat je beter af bent met een drukpomp die buiten het watervat staat, die kan ook tegen drooglopen. Dat setje heeft waarschijnlijk een goekoop caravan waterpompje, en dat kan niet tegen drooglopen. Ik ga zo een soort drukpomp gebruiken om mijn watervaten te vullen via een wc vlotter.Het voordeel hiervan is dat ik vloeibare voeding kan meegeven volgens elk watervat, dus volgens behoefte van de plant(ten) de druk via zwaartekracht is goed genoeg. Als je stroom hebt ter plaatse dan is het natuurlijk makkelijker, anders natuurlijk met een batterij en een zonnepaneeltje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts