Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zomerstekken blauwe bessen


citroen

Aanbevolen berichten

Ik heb stekken laten wortelen in een mix van turf, rivierzand en perliet, zowel als in pure turf. Eerlijk gezegd merk ik weinig verschil in slagingspercentage, maar omwille de afwatering zou ik toch voor een mix gaan. Dit om schimmelvorming etc tegen te gaan. Op YouTube zijn talloze filmpjes over hoe je het beste een vochtige omgeving kunt creëeren zodat de stekken niet uitdrogen, want de worteling kan zomaar tot 6 weken duren. Ikzelf heb een nevelkas gebouwd, maar dan heb je het over een schaal die voor de hobbyist te groot is. Je kunt een plastic fles omtoveren tot wortelbakje voor een paar stekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instructies zijn vrij helder beschreven toch? Tuurlijk is het complexer dan bijvoorbeeld aalbessen stekken, maar prima te doen.

 

Wil je gewoon een paar struikjes in de tuin dan kun je het beste gewoon een paar kopen bij de kweker of een winkel die de rassenlabeling serieus neemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...