citroen Geplaatst: 5 juli 2019 Geplaatst: 5 juli 2019 Bonen hebben niet veel water nodig ,Maar hoe zit het bij langdurige droogte ?Hoeveel water mogen ze dan hebben ? Quote
cyriel verheyen Geplaatst: 5 juli 2019 Geplaatst: 5 juli 2019 Ik zou ze s'avonds water geven (2x per week). Ik weet dat bonen diepe wortels aanmaken en zo dus lang zonder water kunnen. Bij een hittegolf wel in het oog houden! Te veel water is bij z'on warmte niet erg denk ik. (Het verdampt toch)Verheyen C. Quote
Maxious Geplaatst: 8 juli 2019 Geplaatst: 8 juli 2019 Hoi Citroen, Vaak hoor je dat bonen draderig zijn en dat dat zou komen Door de lange droogtes...Dit klopt ook, mensen met draderige bonen geven te weinig water. Quote
citroen Geplaatst: 9 juli 2019 Auteur Geplaatst: 9 juli 2019 Maxious ,wat bedoel je met draderig ?Hoe moet ik me dat voorstellen? Quote
Maxious Geplaatst: 11 juli 2019 Geplaatst: 11 juli 2019 Oude bonen krijgen draden, dikke vezels die niet zo lekker wegeten Ik heb het idee dat wanneer de plant uitdroogt de vruchten snel "oud" worden en ook draderig worden.Vaak gaan planten die sterven sneller vruchten maken en misschien hebben te lange droogtes daarmee te maken.Bij normaal water geven zal dit minder snel gebeuren, maar het ligt ook aan het ras en je moet ze optijd oogsten Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.