inge Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Ik heb een kisten/potten moestuin en gebruik gewoon moestuin potgrond, voor sommige planten aangevuld met zo nu en dan extra mest. Ik kweek ook rucola en de 1e ronde rucola was perfect maar bij de 2e ronde waren de bladeren roze. (langzame verkleuring van lichtroze vlekken naar roze/bruin) en heb ik weggegooid. Ik ben toen opnieuw in de kist gaan planten met hetzelfde rose resultaat! (eerst nog gewoon groen maar langzaam verkeurend) en ik zie nu dat ook de kruizemunt, salie en peterselie diezelfde verkleuring krijgen. Die overigens niet in dezelfde bak staan.Wat kan dit zijn en kan het kwaad? Is dit een ziekte (en zo ja welke en wat kan ik er aan doen), gewoon het weer of een tekort?Ik denk niet dat het het de aarde of het weer is want de rucola die ik in een plastic bak heb zitten lukt wel en verkleurt niet. Ik weet niet of ik de sla en de kruiden nog kan eten.Alvast bedankt, groeten Inge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Woon je dicht bij een kerncentrale ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KruidenGek Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Waarschijnlijk heb je te maken met een voedings te kort. Gooi er is wat voeding bij, heb wat geduld en bekijk het resultaat.Hier zijn de rucola en chocolade munt soms ernstig verkleurt. De chocolademunt was helemaal donker paars, bijna zwart. Maar na voeding en een paar weken geduld was hij weer helemaal groen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts