Pierrot Posted August 12, 2019 Share Posted August 12, 2019 Ik ben een beginnend kleinfruit hobbytuinier. Heb rode bessen, stekelbessen en frambozen aangeplant. De twee eerste doen het ok maar op de frambozenvruchten heb ik nu een fijn bruin stof. Vind ook dat ze weinig smaakt hebben. De soort is Autumm Bliss. Weet iemand van jullie wat dit kan zijn. ik dacht aan een schimmel maar vind hier niets over op het net.Dank voor jullie hulp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted August 12, 2019 Share Posted August 12, 2019 Het lijkt erop dat je frambozen door een plantaardig stofbadje zijn gerold. In de 'groefjes' bevindt zich geen stof. Dat beeld klopt niet met een schimmelaantasting. De stofjes zijn ook te regelmatig verdeeld over het frambozenoppervlak. Ik durf te sellen dat dit geen schimmel is.Plakt het framboosoppervlak een beetje, net als bij de Japanse Wijnbes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts