Amrutten Posted August 17, 2019 Share Posted August 17, 2019 Tja, het is soms simpel waar een mens blij van wordt. In de 15 jaar dat ik tuinier, heb ik nog nooit een wortel kunnen kweken die de moeite van het schillen waard was.Ik heb zand ingewerkt, diep losgemaakt, nada helemaal niks.Wat eruit kwam was maatje pink en kleiner (zie foto , dwarse wortel) Op mijn nieuwe perceel, dat volgens de grondtest, bijna dood is, komt er dit uit de grond: Ik heb net niet gejuicht toen ze uit de grond kwamen.Zijn trouwens winterwortels, gezaaid via een zelfgemaakt zaailint. Nu kun je zeggen, kinderhand snel gevuld etc. maar dit is huge voor mij na 15 jaar klooien. (Hiep hiep hiep) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 17, 2019 Share Posted August 17, 2019 Dat is wel genieten dus, mooi. Wortels lukken bij mij ook niet zo geweldig. Ze blijven veel te klein ongeacht hoe ik ze zaai en of ik de grond wel of niet bemest of water geef. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomP Posted August 17, 2019 Share Posted August 17, 2019 Zijn trouwens winterwortels, gezaaid via een zelfgemaakt zaailint. Hoe gaat dat in zijn werk?Interesseert me wel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted August 17, 2019 Author Share Posted August 17, 2019 (edited) hoe-maken-jullie-zaailinten-t25063.html#p391842 Als papier heb ik 2 laags wc-papier genomen en daar 1 laag van gebruikt, en die weer dubbelgevouwen. Als je zoekt op zaailinten komen er nog meer 'recepten' voorbij. Antoinette Edited August 17, 2019 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 17, 2019 Share Posted August 17, 2019 Mijn ervaring met zaailinten is helaas niet zo positief. Heb het met meerdere groentensoorten geprobeerd, maar het kiemt een stuk lastiger en komt meestal niet op. Het betreft dan wel gekochte zaailinten, maar ook die zouden betere resultaten moeten geven. Ik koop ze in ieder geval niet meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomP Posted August 18, 2019 Share Posted August 18, 2019 Dank je allebei! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts