Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallootjes!

Een ruillijst met wensen en aanbod. Wordt volgende week aangevuld. Nu even tussen neus en lippen door.

Aangeboden:

- Gedroogde kruiden (oogst 08/19)

Rozemarijn

Oregano

Pepermunt

Zaad pastinaak -oogst juli 2019-

Ingemaakte pepers met tomaat en knof -pittig, maar lekker- vergeven

Citroenmelisse stekjes

Laurierstekjes goed geworteld, van vorig jaar

Potje suppengewürz (kruidenbouillonpasta) -is vergeven-

Diverse tomatenzaden

Een gewortelde geurende roos -naam later opzoeken-

(niet schoongemaakte!) 10 l emmers mét deksel van de Turkse winkel evt ook kleinere van 5 l

Keukengerei zoals schalen ed die ik te veel heb en nauwelijks gebruik

Reisgids Berlijn was €22,95 ongebruikt -eentje zelf gekocht en vervolgens zelfde gekregen- vergeven

Boek hond gehoorzaam in 10 lessen van Martin Gaus

Gevraagd:

Bijenwas

Olifantenknoflook

Een andere knoflooksoort

Tomatenzaden van tomaten die buiten kunnen onder afdakje, niet voor in de kas

Zaad andere aparte sla

Zaad van een milde pepersoort (voor de kinderen, hebben ze ook pepers te eten)

Pompon dahlia in bv zachtgeel of zalm of een ander mierzoet pastelkleurtje

Zaad zinnia in bonte kleuren

Komkommerzaad (lang of snack, maar geen stekelige of augurkachtigen!)

Zaad witlof

Ruildeals:

Rozenboog met Cupcakeje voor oerprei, kervel, maggi, citroentijm, pannekoekplant, lavas en evt dahlia’s

Appelvrouw pot Öncü tomatenpuree €2,65 en suppengewürz voor zaden cdb en Franse mosterddressing en little gem sla

Mylena citroenmelisse voor pol zwart gras

Claudy:

Pastinaak zaad- laurierstekje

Voor?

Tuinlb: laurierstek voor ?

HenkG gele herfstframboos tak of plant voor?

Bonnie: okra zaad en zaaitrays voor potje ingemaakte pepers en laurier

Eterij

tr brood en wat -vega- tapenade achtige smeersels mee

Geen Spa rood, wel iets anders te drinken

Lindenbloesem thee

aangepast door Gast
Geplaatst:

Niet vergeten wat je van mij krijgt he

oerprei, kervel, maggi, citroentijm, pannekoekplant gekeken. bananenboom

En heb jij de wine eyed Jill dahlia al op ? Ik kan kijken of ik daar nog een knol van over heb.

Geplaatst: (aangepast)

Coeur de Boeuf zaden heb ik voor je, en als je wilt heb ik twee soorten, de gele die niet zo bekend is maar een heirloom tomaat is van mijn Franse familie en de gewone rode.

Ik ben benieuwd naar de kruidenbouillonpasta..ik heb trouwens dankbaar gebruik gemaakt van de tomatenpasta van je moeder dat was vaak een behulpzame toevoeging aan mijn sauzen!

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Super! Ga het noteren Appelvrouw en CC!

Ja, die tomatenpuree is echt geweldig! Alles smaakt beter met ‘salça’ zegt ook de man hier Ik wist niet dat de Nederlandse zo zurig smaakt, had ik nooit gebruikt. Vorig jaar naar een weekendje weg meegenomen. Leek me handig zon mini blikje voor 1 maaltijd. Woahhh, wat een verschil! Vond het geen toevoeging aan mijn saus.

Je kunt bij de tr winkel (en bij grotere ah en jumbo) van Akfa blikken tomatenpuree kopen. Die gebruik ik zelf ook als ik geen eigen gemaakte heb. Die smaken wel niet zo lekker als de zelfgemaakte, maar alsnog een stuk lekkerder dan de nl versie. Ik kan wel een blikje voor je meenemen als je wilt.

Geplaatst:

Ja doe maar, graag dan weet ik welke je bedoeld. Niet vergeten het bonnetje voor de monnie.

Verder wil je beide Coeur de Boeufs-zadensoorten?

Geplaatst:

@Appelvrouw ik zag bij een andere Turkse winkel dat ze glazen potten tomatenpuree van Öncü hebben. Dat verkopen ze normaal gesproken niet in Nl. Dat neem ik voor mezelf uit Tr mee als ik geen zelfgemaakte heb, omdat dat het dichtst bij de zelfgemaakte smaak komt. Is wel €2,65. Akfa blikje kost €1,70. Ik kan ze alletwee meenemen als je wilt. Akfa zodat je weet welke het is en is overal verkrijgbaar. Öncü omdat die net een stapje lekkerder is. (De paprikapuree ervan is ook een aanrader trouwens!)

Geplaatst:

Neem de lekkerste maar mee Mellie, die wil ik wel eens proberen. En ondanks dat ik veel tomaten inmaak moet ik aan t eind van de winter altijd weer puree of passatta kopen, nooit genoeg

..en ik wil wel eens want anders proeven dan de tomatenpuree die ik meestal koop, graag dus.

Geplaatst:

Edit zie 1e post

Ik ben er definitief bij. Ole!

@Appelvrouw zou jij voor mij misschien een Franse dressing met mosterd willen meenemen? Ik koop nooit kant en klare, maar laat ik die Franse nou altijd erg lekker vinden!

Geplaatst:

Pffff.... sja. Denk denk... een fles met gele inhoud met wat fliebertjes kruid en gele dop was het. Whahaha! Schiet je niet veel mee op, maar ik denk dat een kant en klare mosterddressing vast beter smaakt dan een van hier.

Geplaatst:

hai Mellie,

heb je voor mij pastinaakzaad en een laurierstekje? Welke tomatensoorten heb je.

Kijk maar of er wat bij is in mijn lijstje.

Groetjes Claudia

Geplaatst:

Ah, zeker wel Claudy! Ik heb heeel veeeel gezien op jouw lijst waar mijn moeshartje warm van wordt. Je was me kennelijk al voor. En o zo bescheiden vergeleken met wat ik van jou allemaal wil

Geplaatst:

Mellie ik heb al de zaden die je vraagt op de lijst gezegd behalve de crisp mint, maar daar kun je er vast van Claudy een paar krijgen. En wil je nog little gem?

Dit is de fles die ik kocht, was de foto vergeten image87301569436478.jpg

Geplaatst:
Mellie ik vond deze bij de Lidl, dit is wat je bedoeld toch?

O en ik vond nog little gem sla, pak ik voor je in!

Ik heb hem nooit van de Lidl op, maar ga er van uit dat hij lekker is. Dank je wel

Geplaatst:

Mellie,

Over die prachtige enorme gele frambozen van jou:

Heb je daarvan wat vers snoeihout voor mij. Dan wel graag direct in water zetten, en houden, ook onderweg naar de MTFD.

(dat zou de kans op aanslaan sterk verhogen, las ik ergens)

Wortelopschot is natuurlijk nog mooier.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Voor de Okra en de zaaitrays:

Ik word wel blij van die ingemaakte pepers

En als je ze nog hebt een laurierstekje.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...