Mellie Posted September 4, 2019 Share Posted September 4, 2019 (edited) Hallootjes! Een ruillijst met wensen en aanbod. Wordt volgende week aangevuld. Nu even tussen neus en lippen door. Aangeboden: - Gedroogde kruiden (oogst 08/19)RozemarijnOreganoPepermunt Zaad pastinaak -oogst juli 2019- Ingemaakte pepers met tomaat en knof -pittig, maar lekker- vergeven Citroenmelisse stekjesLaurierstekjes goed geworteld, van vorig jaarPotje suppengewürz (kruidenbouillonpasta) -is vergeven- Diverse tomatenzadenEen gewortelde geurende roos -naam later opzoeken- (niet schoongemaakte!) 10 l emmers mét deksel van de Turkse winkel evt ook kleinere van 5 l Keukengerei zoals schalen ed die ik te veel heb en nauwelijks gebruik Reisgids Berlijn was €22,95 ongebruikt -eentje zelf gekocht en vervolgens zelfde gekregen- vergeven Boek hond gehoorzaam in 10 lessen van Martin Gaus Gevraagd: BijenwasOlifantenknoflookEen andere knoflooksoort Tomatenzaden van tomaten die buiten kunnen onder afdakje, niet voor in de kas Zaad andere aparte sla Zaad van een milde pepersoort (voor de kinderen, hebben ze ook pepers te eten) Pompon dahlia in bv zachtgeel of zalm of een ander mierzoet pastelkleurtje Zaad zinnia in bonte kleuren Komkommerzaad (lang of snack, maar geen stekelige of augurkachtigen!) Zaad witlof Ruildeals: Rozenboog met Cupcakeje voor oerprei, kervel, maggi, citroentijm, pannekoekplant, lavas en evt dahlia’s Appelvrouw pot Öncü tomatenpuree €2,65 en suppengewürz voor zaden cdb en Franse mosterddressing en little gem sla Mylena citroenmelisse voor pol zwart gras Claudy: Pastinaak zaad- laurierstekje Voor? Tuinlb: laurierstek voor ? HenkG gele herfstframboos tak of plant voor? Bonnie: okra zaad en zaaitrays voor potje ingemaakte pepers en laurier Eterij tr brood en wat -vega- tapenade achtige smeersels mee Geen Spa rood, wel iets anders te drinken Lindenbloesem thee Edited September 4, 2019 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted September 5, 2019 Share Posted September 5, 2019 Niet vergeten wat je van mij krijgt he oerprei, kervel, maggi, citroentijm, pannekoekplant gekeken. bananenboom En heb jij de wine eyed Jill dahlia al op ? Ik kan kijken of ik daar nog een knol van over heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 5, 2019 Share Posted September 5, 2019 (edited) Coeur de Boeuf zaden heb ik voor je, en als je wilt heb ik twee soorten, de gele die niet zo bekend is maar een heirloom tomaat is van mijn Franse familie en de gewone rode.Ik ben benieuwd naar de kruidenbouillonpasta..ik heb trouwens dankbaar gebruik gemaakt van de tomatenpasta van je moeder dat was vaak een behulpzame toevoeging aan mijn sauzen! Edited September 6, 2019 by Guest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 6, 2019 Author Share Posted September 6, 2019 Super! Ga het noteren Appelvrouw en CC! Ja, die tomatenpuree is echt geweldig! Alles smaakt beter met ‘salça’ zegt ook de man hier Ik wist niet dat de Nederlandse zo zurig smaakt, had ik nooit gebruikt. Vorig jaar naar een weekendje weg meegenomen. Leek me handig zon mini blikje voor 1 maaltijd. Woahhh, wat een verschil! Vond het geen toevoeging aan mijn saus. Je kunt bij de tr winkel (en bij grotere ah en jumbo) van Akfa blikken tomatenpuree kopen. Die gebruik ik zelf ook als ik geen eigen gemaakte heb. Die smaken wel niet zo lekker als de zelfgemaakte, maar alsnog een stuk lekkerder dan de nl versie. Ik kan wel een blikje voor je meenemen als je wilt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 6, 2019 Share Posted September 6, 2019 Ja doe maar, graag dan weet ik welke je bedoeld. Niet vergeten het bonnetje voor de monnie.Verder wil je beide Coeur de Boeufs-zadensoorten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 6, 2019 Author Share Posted September 6, 2019 Ja graag! Zon blikje is niet meer dan 2 euro joh, komt goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 11, 2019 Author Share Posted September 11, 2019 @Appelvrouw ik zag bij een andere Turkse winkel dat ze glazen potten tomatenpuree van Öncü hebben. Dat verkopen ze normaal gesproken niet in Nl. Dat neem ik voor mezelf uit Tr mee als ik geen zelfgemaakte heb, omdat dat het dichtst bij de zelfgemaakte smaak komt. Is wel €2,65. Akfa blikje kost €1,70. Ik kan ze alletwee meenemen als je wilt. Akfa zodat je weet welke het is en is overal verkrijgbaar. Öncü omdat die net een stapje lekkerder is. (De paprikapuree ervan is ook een aanrader trouwens!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 11, 2019 Share Posted September 11, 2019 Neem de lekkerste maar mee Mellie, die wil ik wel eens proberen. En ondanks dat ik veel tomaten inmaak moet ik aan t eind van de winter altijd weer puree of passatta kopen, nooit genoeg ..en ik wil wel eens want anders proeven dan de tomatenpuree die ik meestal koop, graag dus. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 16, 2019 Author Share Posted September 16, 2019 Edit zie 1e post Ik ben er definitief bij. Ole! @Appelvrouw zou jij voor mij misschien een Franse dressing met mosterd willen meenemen? Ik koop nooit kant en klare, maar laat ik die Franse nou altijd erg lekker vinden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 Tuurlijk. Bepaald merk in gedachten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 17, 2019 Author Share Posted September 17, 2019 Pffff.... sja. Denk denk... een fles met gele inhoud met wat fliebertjes kruid en gele dop was het. Whahaha! Schiet je niet veel mee op, maar ik denk dat een kant en klare mosterddressing vast beter smaakt dan een van hier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mylena Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 Hoi Mellie, ik wil wel graag Citroen Melisse met jou ruilen. Ik weet niet of er iets van jouw gading op mijn ruillijst staat?Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 17, 2019 Author Share Posted September 17, 2019 Ik zet het op mijn lijst erbij en kijk later bij jou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Mellie ik vond deze bij de Lidl, dit is wat je bedoeld toch?O en ik vond nog little gem sla, pak ik voor je in! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudy Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 hai Mellie, heb je voor mij pastinaakzaad en een laurierstekje? Welke tomatensoorten heb je. Kijk maar of er wat bij is in mijn lijstje. Groetjes Claudia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 25, 2019 Author Share Posted September 25, 2019 Ah, zeker wel Claudy! Ik heb heeel veeeel gezien op jouw lijst waar mijn moeshartje warm van wordt. Je was me kennelijk al voor. En o zo bescheiden vergeleken met wat ik van jou allemaal wil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Mellie ik heb al de zaden die je vraagt op de lijst gezegd behalve de crisp mint, maar daar kun je er vast van Claudy een paar krijgen. En wil je nog little gem?Dit is de fles die ik kocht, was de foto vergeten Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 26, 2019 Author Share Posted September 26, 2019 Graag Appelvrouw. Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 27, 2019 Author Share Posted September 27, 2019 Mellie ik vond deze bij de Lidl, dit is wat je bedoeld toch?O en ik vond nog little gem sla, pak ik voor je in! Ik heb hem nooit van de Lidl op, maar ga er van uit dat hij lekker is. Dank je wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinLB Posted September 27, 2019 Share Posted September 27, 2019 Mellie, heb je voor mij nog een laurierstekje? Ik vul mijn lijstje nog aan dus kijk maar of er iets voor jouw tussen staat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 28, 2019 Author Share Posted September 28, 2019 Tuinlb neem laurier voor je mee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Mellie,Over die prachtige enorme gele frambozen van jou:Heb je daarvan wat vers snoeihout voor mij. Dan wel graag direct in water zetten, en houden, ook onderweg naar de MTFD.(dat zou de kans op aanslaan sterk verhogen, las ik ergens)Wortelopschot is natuurlijk nog mooier. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Voor de Okra en de zaaitrays: Ik word wel blij van die ingemaakte pepersEn als je ze nog hebt een laurierstekje. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 30, 2019 Author Share Posted September 30, 2019 @Henkg, ik graaf er een uit als ik uitlopers zie. Anders nee ik een paar takken mee die ik op water zet. @Bonnie, neem ik mee voor je! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 @Mellie: Mooi. Tegenprestatie: 1x knolselderij Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts