geedee Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Net ontdek ik een plantje, en weet niet (meer) wat het is.Heb het zelf gezaaid in een potje (zoals een stuk of 200 andere) maar er zat geen kaartje bij en ik herken het ook niet. Heb ik natuurlijk weer ergens in een vreemde tuin afgeplukt om thuis te zaaien. (ik loop altijd overal te kijken of er al zaad aan plantjes zit ) Het is zo'n 40 cm hoog en 25 breed Of is het "onkruid" maar kun je toch iets met die besjes, of is het giftig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Het ziet er uit als nachtschade, maar in mijn tuin is hij groen Onkruid, en giftig. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 4, 2011 Author Share Posted August 4, 2011 Heb ik weer; zaai giftig onkruid in een potje potgrond Ook geen leuke dieren die dit plantje wel willen/kunnen/mogen eten??? (anders gaat hij meteen de compostbak in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Nee, volgens mij is er geen wezen (kip, varken, wat dan ook) dat de bessen eet.Van het blad kan je wondpleisters maken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_nachtschade (onderaan) Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 4, 2011 Author Share Posted August 4, 2011 Dank je wel Jorieke; toch nog een bestemming gevonden voor die plant. Ik experimenteer wel graag met apotheek en drogisterij vervangers . (Op vakantie gaat altijd een stuk van de Aloë Vera mee als after sun enzo) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts