rorror Posted September 7, 2019 Share Posted September 7, 2019 Een maand terug voor het eerst gemerkt dat mijn aardbeien met vochtig weer bruine plekken krijgen.Dit geldt voor aardbeien die nog wit zien (ontwikkelfase) en de gene die rood beginnen af te kleuren.Zodra de zon weer gaat schijnen, blijven de aardbeien goed. Hoe kan ik daar het beste mee omgaan, in de regen kan ik misschien maar 1 of 2 aardbeien plukken die eetbaar zijn, de overige kan ik direct weggooien. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted September 7, 2019 Share Posted September 7, 2019 ik heb de aardbeien in bata-bakken, dus er kan geen vocht blijven staan onder de aardbeien aangezien ze over de rand hangen.door er luchtig stro onder te leggen voorkom je meestal een boel ellende en de aardbeien blijven veel schoner. Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted September 7, 2019 Author Share Posted September 7, 2019 Ik heb de aardbeien in een bak staan, verhoogt op een krukje. Voor volgend jaar het plan om die bato bakken aan te schraffen. Zou ik anders het blad omhoog moeten binden, en alleen de aardbeien moeten laten hangen? Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted September 7, 2019 Share Posted September 7, 2019 daar kan je niet veel aan doencombinatie van de hitte, koude, droogte en vooral een aflopend seizoennog snel even fotootje genomen van mijn planten Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted September 8, 2019 Author Share Posted September 8, 2019 Heb het blad toch maar omhoog gebonden, zodat de aardbeien minder nat tussen de bladeren hangen. In de hoop dat ik de rest nog kan plukkenHangt nog redelijk vol, zijn wel stuk kleiner van formaat dan begin van de zomer. Maar blijven super lekker. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted September 25, 2019 Author Share Posted September 25, 2019 Ondertussen 2 weken verder, blad omhoog binden heeft geholpen. Nergens meer bruine plekken, en nog steeds dagelijks plukken. Vandaag: Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts