JT50 Posted October 8, 2019 Share Posted October 8, 2019 Hallo allemaal, Ik kweek boerenkool en deze zijn als het goed is in januari en februari goed. Ze zien er formidabel uit alleen ze beginnen nu een beetje geel te kleuren. Ik wil eigenlijk koemestkorrels en beendermeel gaan strooien. Nu is mijn vraag, koemestkorrels strooien kan dat wel in de hoop dat het inregent of moet het echt in de grond verwerkt worden? Bij voorbaat dank, Groene groeten,JT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 8, 2019 Share Posted October 8, 2019 koemest kan nu natuurlijk, boerenkool heeft ook een hoop wortels vlak onder de grondals ze geel blad krijgen: zijn de planten al groot?, dat zijn de oudste bladeen en wij plukken dan al en vriezen in niet de gele hè Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JT50 Posted October 12, 2019 Author Share Posted October 12, 2019 Hallo, Ze zijn nu groot aan het worden. Nog 2 maanden en we kunnen ervan genieten. Ga zo naar de tuin en ga koemestkorrels strooien.Bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinky Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 Hallo JT50,Uit je bericht wordt niet duidelijk of het blad van je planten van onder af vergeelt, of dat je planten totaal vergelen.Hier worden de onderste bladeren van de boerenkoolplanten ook al geel. Dat is elk jaar zo. Hoe vroeger je de boerenkool zaait en plant, des te eerder de bladeren onderaan verkleuren. Niets aan te doen: het hoort bij de plant en dit jaargetij. Haal de gele bladeren onderaan weg, en laat de kroon van de plant lekker doorgroeien.Als je al een goede basisbemesting hebt gegeven, dan is dat voldoende. Met extra mest hou je vergeling van blad onderaan niet tegen. Beendermeel zal nu zeker niet meer helpen. Dat is een traag werkende meststof die pas na 3-4 weken inwerkt, en die vooral goed is voor de ontwikkeling van de wortels van de plant. Vooral jonge koolplanten hebben er iets aan -als je het 3-4 voor de planting toedient. Nu in oktober is beendermeel geven een verspilling van grondstoffen en moeite.Ik hoop dat je veel groen blad hebt als het gaat vriezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts