wiche Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 Hey allemaal Ik heb een vraag over mijn druivelaar. Bijna elke tros is helemaal verschrompeld. In het begin leek het te gaan om enkele besjes, maar nu is eigenlijk heel de oogst naar de vaantjes. Ze zijn helemaal verschrompeld, rot en er zit precies een soort van witte laag over.Na opzoekingswerk dacht ik meteen aan meeldauw, maar het ras van de druivelaar is Glenora. Deze soort zou resistent moeten zijn tegen meeldauw. Bovendien is er aan de bladeren zelf vrijwel niets te zien, denk ik. Ik laat de plant tegen mijn garage groeien en die staat zuidgericht, krijgt dus de hele dag zon. Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Is het een mogelijkheid dat de plant simpelweg te groot is en daardoor de druiven niet genoeg kunnen dikken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harms1 Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 Ja...het lijkt op schimmelvorming en meeldauw... kan de plant wel goed afwateren?Knip die rotte druiven er meteen uit, en in het gft afval! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts