Allard Posted November 18, 2019 Share Posted November 18, 2019 Goedenavond, Ik was geïnteresseerd in het kweken van oesterzwammen op stro en een vriend van me had toevallig nog wat broed over, ik heb verder geen ervaring maar het leek me leuk een keer te proberen.Ik heb dus stro gekookt, gemengd met broed en het in plastic zakken met een aantal gaatjes met poreuze tape opgehangen in mijn kelder.Het hangt er nu een paar dagen maar ik maak me een beetje zorgen over hoe verstandig dit is om in huis te doen. Ik woon namelijk in een vrij achterstallig studenten huis, en gezien oesterzwammen op hout groeien ben ik bang dat de schimmel het huis over kunnen gaan nemen. Nou dacht ik zo dat in de fase dat er nog geen paddenstoelen zijn, er niet zo'n probleem is, gezien de schimmel is opgehangen en niet in contact komt met hout. Maar als er paddenstoelen ontstaan, verspreiden die natuurlijk sporen. Zouden deze zich in het hout kunnen nestelen?Over het algemeen is het hout geverfd maar er zijn plekken waar dit niet zo is, verder is er ooit een lekkage geweest en is er een stukje plafond van erg slechte kwaliteit en niet geschilderd, het is ooit nat geweest maar het is nu wel droog. Kan iemand met wat meer verstand van oesterzwammen mij daarom vertellen of ik de zakken gewoon kan laten hangen of dat ik anders binnen kort paddenstoelen van mijn plafond kan plukken. Dat wordt toch wat lastig uitleggen aan de huisbaas... Alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...