Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2020

Featured Replies

Geplaatst:

Lekker sla, tomaten, komkommer enz. Uet. En de bietencarpaccio...dat blijft lekker. 
die gekke ronde dingen zijn aardappeltjes, ingesneden, met olie met kruiden ingevet en in de airfryer. Was erg lekker. 
enne....een jamtaartje ( recept Landleven.nl). Handig om een teveel, of “ oude” potten jam op te maken, er gaat een pot op een taartje! BE1CED9A-8DD7-4081-9A48-EFFDFC97373C.thumb.jpeg.1702f14a85815183047ec4f8ef86a25b.jpeg

Geplaatst:

Ziet er uit als een heerlijke maaltijd! Leuk ook die hasselback aardappeltjes. Bieten carpaccio is bij ons ook zeer populair, kan daar zo van genieten!

Rabarbercompote met aardbeien en verse framboos door de yoghurt!
Ik had nog wat cacik leftovers en de pasta was met eigen saus.

Geplaatst:

Het is heet, dat inspireert niet tot ingewikkelde of creatieve zaken. Bovendien is het boven de pannen ook warm. Dus gewoon snel een roerbak met wat groenten uit de tuin, boontjes, courgette, ui, knoflook, tomaat, kruiden. De champignons, paprika en macaroni kwamen uit de supermarkt, evenals dit bijzonder lekkere cidertje. 

20200812_182808.jpg

Geplaatst:

Courgettesoep met broodjes en een overheerlijke kruidenboter die nog over was van afgelopen zondag. Ik had alleen zulke kleine eters, dat ik de mini tortilla’s toen niet heb gebruikt. Wel vandaag. Ik heb ze gevuld met wat sla uet, paprika en andere zaken uit de winkel. Was zeer geslaagd en zag er heel leuk uit.

Geplaatst:

Ik had zelf sambal oelek gemaakt maar na een aantal dagen in de koelkast was het verschimmeld wat heb ik verkeerd gedaan!

Geplaatst:

Niet heet genoeg in pot gedaan? Potjes niet schoon genoeg? Blijkbaar kon het zelfs in de koelkast beschimmelen. Misschien niet schoon genoeg gewerkt?

Wat ontzettend jammer Jeanne... ik heb sambal nog van januari wat prima is. Wat raar dat dit binnen een paar dagen al aan de orde is. Zo zonde.

Wij aten salades waarvan bijna alles uit eigen tuin kwam. Zo blij word ik daar van!

Aardappelsalade met oa waterkers en geroosterde paprika’s uit 2018

Bonensalade met gekochte olijf, maar wel verse boontjes, sla, kruiden en peruaanse postelein. Die zit tegenwoordig in een andere pot en gaat als een tierelier zeg!

En ook een pastasalade met gekochte pasta maar de rest uit de tuin.

4f7b77b01b47ba77549ce319829e849d.jpg

a6dde7de8f57f545dcfdd676ba15b4a1.jpg

Geplaatst:

65c2da80b9ca1a03645fb2673834fbd4.jpg

3 lagen in de pan:
Onderop aardappel uet! Jeej!
Dan paprika paar uet! Jeej!
Bovenop courgette uet! Jeej!

Vulling is gekochte rijst met 1 gekochte tomaat, ui, knof, tom, paprikapoeder, pepermunt, rozemarijn en tomatenpuree uet. Zo lekker dit! Hele huis ruikt er naar.

Geplaatst:

Ziet er ernstig lekker uit, Mellie! 

Geplaatst:

Peter had een heerlijke oven schotel genaakt met orzo pasta. Uit eigen tuin natuurlijk knoflook en tomaten en niet te vergeten wortels en kruiden. Zo heerlijk iemand in huis te hebben die graag kookt!!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Mellie ik weet het ook niet tis warm in de gesteriliseerde potjes gegaan, zal nog een poging wagen.las ook op google afdekken met olie. 

Geplaatst:

gister een mooi stuk Zelhems vlees in de oven gebraden, 50 minuutjes onder folie op 200 graden en daarna 10 minuutjes onafgedekt

vetjes ingesneden en ingewreven met thijm, knof, ui, wortel, selder, P&Z,

super!

Geplaatst:

koolsla:, witte kool, zoete paprika, wortel, appel, zoetzure bom, wijnazijn, beetje olie, snufje P&Z, snuf thijm en 45 minuutjes geduld om de smaken in te laten trekken

(was een beetje kool over van de 12kg zuurkoolkool die nu in de potten zit 😎)

Geplaatst:

Nou jaaaaa zeg! De salade kwam van begin tot eind uit de tuin. Voor het eerst Tom, kom, paprika, sla, radijs, waterkers, rucola, oleeeee! May the gardens be with us [emoji51]

De curry kwam gedeeltelijk uit eigen tuin. Zo weinig bonen, dat het eigenlijk triest is.

Geplaatst:

Ha heerlijk een maaltijd met alles uit eigen tuin! 

Geplaatst:

Wij nasi gegeten.met alleen peper en uien uit o ja ook nog tomaatjes uet

Geplaatst:

Mmmm bietensoep! Alles uet. Geserveerd met een likje creme fraiche en drupje olijfolie. Nomnomnom O zo lekker!
Erna een aubergines schotel met ui knof peper en tomatenpuree uet.

Geplaatst:

Ik heb bij de gado gado met eigen wortel en ei, zo’n 3 eetlepels eigen sambal gegeten. De pot is daardoor bijna leeg. De man keek vragend of ik wel zo veel sambal moest eten. ‘Maar het is zo lekker!’ reageerde ik nog quasi verontwaardigd. Tssss... domdomdom.

Dat eten van zo veel sambal ging me uitstekend af. Met wat pindasaus en rijst voelde je totaal niet dat je toch wel heel wat hete pepers naar binnen werkte.
Inmiddels wel... dus. Fijn.

Geplaatst:

Andijviestamppot. Andijvie en aardappelen uit eigen tuin. 

Geplaatst:

Uit eigen tuin een knolselderij gehaald, en daar selderij salade van gemaakt.heerlijk op stokbrood bijv.

Geplaatst:

Pasta met geroosterde tomatensaus. Doorgeschoten salade ( te bitter) Straks komkommersoep van Veldkomkommers😃

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
16 uren geleden, Mellie zei:

Dat eten van zo veel sambal ging me uitstekend af. Met wat pindasaus en rijst voelde je totaal niet dat je toch wel heel wat hete pepers naar binnen werkte.
Inmiddels wel... dus. Fijn.

😂

Geplaatst:

Wraps met eigen kom en tom en ui en knof bij de bonenprut.

Na appeltaart met eigen appels! De walnoten heb ik 2 jaar geleden alweer geraapt in Nijmegen. Heb nog steeds een tas vol. Moet ze toch maar opmaken was het idee. Mijn eerste hap was met een heel bittere walnoot, brrr. Rest van de happen waren goed binnen te houden [emoji39][emoji39][emoji39]

4c2e0a2f61b3baa31ad39463d31a197e.jpg

Geplaatst:

Sla en tomaatjes uet

Geplaatst:

Helemaal zelf de zalm gerookt! Dat is normaal iets wat ik qua barbecue aan de man overlaat. Aangezien hij geopereerd is, moest ik zelf aan de bak en jawel. Pure perfectie, aldus mijn bescheiden mening [emoji1787]
De zelf geoogste aardappels uit Strijen waren heerlijk erbij! Wel 1 hele komkommer uit de tuin en tomaatjes. Toe nog het laatste restje appeltaart. Iedereen blij. Moeders ploft nu op de bank [emoji1320][emoji1320][emoji1320]

Geplaatst:

Courgettesoep. 😁😁😁

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.