Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2020


angela

Aanbevolen berichten

Wederom recept van Yotam ottolenghi: kikkererwten soep met eigen ui, knof, bouillon, venkel, snijbiet en heel veel basilicum. Ow ja. En oud desembrood. Was superlekker. Met het verse notenbrood erbij. Ik zit propvol, was een erg vullende maaltijdsoep. Dat had ik niet zo verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pepers en een eitje met dille met een restje brood van gisteren. Normaal is dat zelfgebakken zuurdesembrood de volgende dag alleen opgewarmd te eten. Veel te hard anders. Dit is nog heel lekker. Wat een aangename verrassing

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dat is een recept om te onthouden dus! 

 

Ik heb vanmiddag heerlijk op het werk geluncht met een salade uit tuin met little gem, doperwtjes, klein beetje tomaat, gele courgette, dressing van yoghurt en nigella zaad. Was heerlijk (En vooral ook lekker gezond)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm little gem, dol op! Wat een goed idee om dat te zaaien.

Ik had een mini Chinese kool. Aangevallen door slakken. Dat wat eetbaar was, ging bij de gado gado incl eigen sereh en eitjes.
De eitjes waren misvorm, want kaput.

Een kind, onbekend welk kind, want alledrie de kinders weten van absoluut niks, heeft een doos vol met eieren uit de koelkast geramd. Kapot uiteraard en tijdens de ramsessie ging en passant ook een koelkastplankje stuk. Maar het waren niet mijn kinderen. Dat dat duidelijk moge zijn....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke frieten. Oude voorgebakken uit de vriezer, dat waren Bintjes, en nieuwe verse uit de tuin, Maris Peer. De Bintjes hebben gewonnen. Verder de eerste de enige en dus ook de laatste portie tuinbonen. Van genoten. En veel fruit,  frambozen, blauwe bessen en rode en gele kruisbessen. Het kan niet op...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag voor het eerst een pokebowl gemaakt en het was heerlijk!
Zelf de teriyaki saus gemaakt, zo veel lekkerder dan gekocht. Dan lust ik het eigenlijk niet zo, maar dit was verrukkelijk! Uit eigen tuin zat er peterselieerwt, wilde knoffelbloemen en borage kres bij. Komt overal te pas en te onpas op. Nu nuttig verbruikt. Meestal krijgen de kippen het. Het had wat mooier opgemaakt kunnen worden, maar had hongerige kinderen...

ce843d9b611200a388131a89cf0f6f2f.jpg


Vooraf courgettesoep en dit was de lekkerste ooit. Aangezien ik voor het eerst lavas er ik heb gedaan, hoop ik dat het daar aan lag. Eigen knof, ui, kraakte nog lekker, zo vers, knoflookpasta, bouillonpasta, lavas en peterselie met gekochte courgettes. Geserveerd met garnaaltjes. Jummm.

986b4dff93ec56849a78fbabadf2576f.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ze zo in de oven 200graden, en ongeveer 22min.
Maar is een beetje afhankelijk van de oven, en het merk loempia.

Ze gaan bij mij bevroren de oven in. 

En de pepers er iets later opleggen, want die zijn eerder klaar dan de loempia.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de lunch Mücver met yoghurt en wilde knoffel en bloemen van de knoffel. 
 

diner was barbecue met in de hoofdrol

 

Bietensalade!

Aardappelsalade!
Groene salade!

Oijoijoi dat was smullen met de koftes en de kippetjes en de eigen knoflooksaus bij het vers gebakken brood.
 

Lekker war

2034D9EE-7CBB-4E72-B8FC-C616ECE72C62.jpeg

B9B7B780-B8B5-490F-B742-9B2CB87FE688.jpeg

F239186E-5C0F-42F2-AA96-F60FF372552B.jpeg

6D77FC00-EC4F-416D-B914-7C5E9CFB9184.jpeg

aangepast door Mellie
Foto’s toegevoegd
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Vastone, het was ook heerlijk!

Vandaag weer eindelijk eens pimentos de padron. Was al sinds vorige week donderdag aan het sparen, omdat ik niet maar een paar pepers wilde eten, maar juist pepers tot ik erbij neerviel. Dat is gelukt.

Ik ben neergevallen. Propjevol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...