Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2020


angela

Aanbevolen berichten

Tja, je moet er iets mee dus gefrituurde courgette vandaag en gisteren.

Beslagje van bloem en koud bier, beetje zout en een eidooier.

Gele courgette in frietjes. Na eerste batch gisteren gemerkt dat ze echt niet te groot moeten want dan zit er niet genoeg smaak aan. Dus vandaag iets smaller gesneden.

En dan in de olie.

 

Heel interessant, als je het er niet bij verteld weten mensen niet dat het courgette is wat erin zit. Lijkt op een soort gepofte vulling. ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Salade met tomaat en paprika uet
Pasta met gerookte zalm en heel veel tijm en de zelfgemaakte paddenstoelenbouillon (gewoon gemalen kastanjeboleten)

Na hadden we het allerkleinste meloentje ooit die wel heel sappig was!

de47758d9c92e3c7b919aedae377562e.jpg

En omdat dat slechts vulling van de holle kies was, ook nog
Vijgen (alleen voor moi, yes!)
Bramen
Frambozen
Aardbeien

Én zelfgemaakte yoghurtijsjes die heerlijk waren.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooehhhhh de atjar! Was zo lekker! Dat was die 4,5 uur wel waard. Het is niet een moeilijk recept, maar al die groenten schoonmaken is zo bewerkelijk... gelukkig kunnen we een poosje vooruit. Ik heb 1 portie nog voor deze week en de rest ingevroren.

Salade was met hele mooie tomaten waaronder de eerste Amish red. Ik had ze iets te vroeg geplukt aangezien die en 1 andere tomaat worden opgeknaagd door rupsen. Gunde ze deze echt niet. In huis nagerijpt, maar vond hem lekker. Morgen nummer 2 en 3.

Vandaag het bijzondere aantal van nul pepers op en morgen ben ik ook nog op een peperloos dieet. Kijken of mijn buik dat kan waarderen. Ik heb wel frambozen en bramen op samen met de kleine pluis. Hij kwam heel trots naar binnen gelopen met een zelfstandig gepakt -porseleinen!- schaaltje en ook nog bramen in zijn knuistje. Geen idee wat daar de redenatie achter was. De geprakte bramen heeft hij ondanks aandringen alleen opgegeten.

De kinderen hebben een ‘incir’ gescoord dehmit... oftewel een vijg die ik eigenlijk elke dag voor mezelf reserveer. Er hangen er 2 aan die morgen denk ik goed zijn. Notetoself: morgen sneller dan de kinderen plukken!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, wat hadden wij goei voer afgelopen avond.

Spekjes aanbraden

Vleeskipje opengeklapt en meegebakken (kruiden met snuffen massala, kerrie en PZ)

Kipje dr uit. Piepers in plakjes bakken in die pan. Uitje erbij fruiten. Paprikaatje ook dr bij. Kippie weer in de pan en lekker tijdje laten garen.

Ondertussen salade maken: spitskool flinterdun snijden en worteltjes dr bij. Paar ongebrande pinda’s ook. Voor de gezond. En dan een yoghurt mayo dressing. Niets fancys.

Maar zo bij elkaar was t machtig lekker!

Ennnn (op de pinda’s na) geheel uit eigen tuin.

Side note: gaat niet veel meer gebeuren dit jaar. Daar de piepers echt volledig mislukt zijn door t houtsnipperfiasco. Zal daar meteen ff een update over plaatsen in ander topic.

  • Like 3

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen van die aardappels Charly... wij aten gisteren toevallig ook aardappeltjes uit et. De broodjes die ik voor de lunch had willen maken, werden broodjes hamburger met Amish red tomaten. Vind dat een heerlijke tomaat. Had totaal andere eetplannen en baalde wel, maar achteraf echt smullen geblazen.

 

ik heb helaas alleen een foto van een kinderbordje... maar het eten was hetzelfde 😁

52FEDF00-2211-44E3-9534-41D26B23CFBE.jpeg

aangepast door Mellie
Foto
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag Chili con carne met veldgehakt en kastanjebonen uit 2017. Zo geweldig dat je de droogbonen bijna onbeperkt kunt houden in een droge weck pot( ff in de vriezer geweest tegen bonen kevers). De nieuwe kastanjebonen 2020 komen er weer aan. Bonen gekookt met verse tijm, laurierblad en bonenkruid.

Erbij een flinke Coeur de Boeuf tomaat, enkele paprika’s en wedstrijdpepers. Enkele gekookte aardappel maris peer erbij ( de pan vol schillen en morgen gebakken aardappels)

Tomatensalade van coral queen met green zebra, black cherry en long cherry blush, basilicum erbij en verse oregano..

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pizza’s gemaakt met eigen gegrilde tomaten, gegrilde courgettes, ui, tomatenpuree en heel veel paprikas! Ik had rode punt en gele bell.

 


De salade was op de komkommer na, ook uit eigen tuin met als mooiste tomaat van de dag de amethist jewel. Plaatje hoor.
Ieder kreeg ook een maïskolf te knagen. Papa stond die van hem af aan de kinders met grote waterige oogjes en hongerige buikjes. De wolven hadden kennelijk niet genoeg gehad...!

9C0DEB26-77F6-4F56-808B-87996A7DD85D.jpeg
 

C34074A6-229D-4D31-9B4D-949D37168782.jpeg

 

BBE6C0C3-29B7-46F8-90EA-6446B20E6CAF.jpeg

aangepast door Mellie
Foto’s
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Turks gerecht wat door op 1 kind en moeders na, met lange tanden werd gegeten... zat courgette, ui, aardappel, aubergine, paprika en peper met tomatenpuree met een bos peterselie in. Dit maak je met seizoensgroente. Kan dus vanalles zijn. Vind doperwt en wortel ook altijd lekker erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben turkse omeletjes gegeten met veel tomaat en peper. Ik heb gele pepers gekozen en die vrij grof gesneden zodat ik ze makkelijk eruit kon halen voor de kinderen. Werkte heel goed. Wel pittig, maar als ze het lekker vinden, eten ze altijd stug door met wat extra slokken water. Beetje zielig ook, maar ach. Daar word je groot en sterk van

De lasagne zat vol met eigen saus -was vega en heb het niet gemist- en kruiden en de salade had basilicum en peterselie, Egyptische ui, 4 soorten sla, 3 soorten tomaat en 2 dikke gele paprika’s. Het was een kleurrijk geheel en smaakte heerlijk!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nee hoor. Ik eet ook dagelijks aardbeien en verveeld me totaaaaaal niet

Vandaag alvast soep gemaakt voor morgen voor mijn eetdeet en stoofvlees! Ik heb denk ik nog nooit in augustus stoofvlees gegeten, maar het was zo koud en grauw. Om 15 u ging de zon overigens schijnen, maar het smaakte niet minder.
Stoofvlees met eigen rode uitjes, gewone ui en veel knoflook en suppengewürz. Even kijken, de paddenstoelenbouillon ook van eigen makelij. Heerlijke aardappelpuree uit Strijen erbij met rode kool met eigen appels. Na druiven uit eigen tuin. Heel lekker.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou aardbeien zouden mij zeker niet vervelen! Hier alle aardbeien geruimd, waren nog van de oude bewoner en vond ik niks lekker. As. Woensdag worden nieuwe plantjes bezorgd voor volgend seizoen! 

 

En stoofvlees mmm.. Dat zou ik nog eten tijdens een hittegolf! Zo lekker, maar neem nooit de tijd om het klaar te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALS je een snelkookpan hebt; kan het ook in een half uur!

Wij aten courgettesoep, jammm, en een curry. De rijst zat sereh uet in met dieren poeroet. De curry had eigen boontjes, ui en knof en 3 aardappeltjes (met gekochte broccoli). Het toetje was op een paar appels, niet uet, maar zoooo lekker. Tarte tatin met pruimen maar mijn schaal was zo groot dat er ook 2 appels bij moesten en 2 perziken.

De geur en kleur vond ik.... waanzinnig.

28cdb90d49137aa0ec050413a07535e9.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

825e99604f4f0dfbe1b7e653a8e1ee83.jpg

Kijk mijn knapperds eens koken! 3 en 5 jaar deze stoertjes.

Ik heb niet een element gesneden. Helemaal zelluf!
Wel doodeng... want een beetje tomaat slachten lukt echt niet met een dinermes... werd een aardappelschilmesje en dat vond moeders maar wat spannend. In de salade gingen (te veel) tomaten, (te veel) paprika’s, (te veel) komkommer, basilicum en een flinke doses liefde. Dat te veel van alles heb ik maar ingeslikt. Letterlijk uiteindelijk, want salade weggooien mag niet. Propje vol

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...